Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

trött, sliten, febrig

Av Louise Bertilsson - 26 januari 2015 18:06

Igår var Ida trött, i stort sett hela dagen pga nattens jobbiga och läskiga äventyr. 


Hon fick vara hemma från dagis idag för att ta det lugnt en extra dag. 

Pappa och Ida var ute medans Måns sov. Ida skrev sitt namn i snön med en hockeyklubba.


 


Och de lekte lite. Men hon sa att hon var trött, så de gick in igen. 


När jag kom hem från jobbet vid 15.30 såg hon hängig ut. Tempade, och ja, feber. Nästan 39 grader. Så det var inte alls konstigt att hon var hängig och trött och att orken inte fanns att vara ute och leka. Jag misstänker att lördagens nattliga händelser var startskottet på den här förkylningen. 


Krya på dig lilla gumman <3



Vi gjorde våfflor till kvällsmat. Våfflor med grädde, och det blev verkligen en riktig hit. Till och med Ida åt trots att hon hade feber (vilket hon aldrig gör annars).


Innan maten vispade vi grädde tillsammans: 


 


Jag får experthjälp med gräddvispningen. Barnhänder från alla håll å kanter som ville vara med och hjälpa. Och de väntade såklart på att få slicka varsin visp efter att det var klart. Måns satt som ett tänt ljus medans han åt sin grädde. Det är alltid kul att laga mat (även om den är enkel) när den uppskattas av de små. 

 
 
Ingen bild

mamma mu

27 januari 2015 17:38

Hoppas ni får använda klubborna på isen snart. Ni får göra som Inez gjorde när du var sjuk, hon sa hokus pokus simsalabim och bort med febern. Och några dagar senare var den borta! Trolla kunde hon......

Louise Bertilsson

27 januari 2015 18:11

Jag kanske ska prova Inez trollformel?! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards