Loja har ordet!

Alla inlägg under september 2012

Av Louise Bertilsson - 30 september 2012 20:55

Klippt gräs idag. Undrar om det kan vara sista gången på den här säsongen som det blir rastning av gräsklipparen? Det vore skönt isåfall för jag börjar r tröttna lite på att gå runt runt med min gulabensindrivna vän. Nu är det höst och då vill jag låta gräsklipparen gå i ide.  Vi får väl se hur det blir med den saken...det är ju liksom inget jag kan bestämma egentligen...bara önska...

Av Louise Bertilsson - 29 september 2012 20:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 29 september 2012 18:39

Fick reda på att det vankades barnloppis i Ludvika idag. Och så fick jag tipset att OM man ska dit så bör man vara där precis när de öppnar, och kanske ändå lite tidigare, för det komma komma mycket folk. Tack för det superbraiga tipset! Det var alldeles sant. Det var sjukt mycket folk. Men eftersom jag var där lite innan öppning så kunde jag göra en hel del fynd; en vinteroverall och en fodrad galonoverall till Ida, leksaksbilar att ha i sandlådan, en snuttistrasa, några fler leksaker och lite mer kläder. Superbra!! 


När loppisen var avklarad åkte vi till Bilmetro för att Anders skulle boka in en service på bilen. Nu hade de nämligen specialhelg så de hade 500 kr i rabatt om man bokade service i butiken under dagen. Så nu är den bokad. De bjöd på korv med bröd, och hade ponnyridning utanför. Trodde aldrig att Ida skulle våga rida, men det gjorde hon. 2 gånger red hon och hon tyckte att det var riktigt roligt!! 


En lyckad dag med både fynd och nya upplevelser, hihi =)

Av Louise Bertilsson - 28 september 2012 18:11

Inläggen lyser med sin frånvaro. Men det har sina naturliga orsaker. I onsdags åkte vi nämligen på en liten mini-semester och kom hem på torsdagen. Och idag har det varit kompetenshöjningsdag på jobbet. En mycket givande dag som handlat om pedagogisk dokumentation. En föreläsning som bidragit till att en del pusselbitar fallit på plats. Skönt med såna bra dagar!!


Men för att backa tillbaka bandet till tisdagen så packade vi det sista inför onsdagens tur. Allt som kunde packas i förväg gjordes i ordning och las ut i bilen. Så på onsdag morgon 6.50 satte vi oss i bilen och rullade mot Ullared! Och jag ska väl erkänna att det kittlade i shoppingnerverna, jag var laddad till tusen! =)


Jag är riktigt imponerad av att resan gick så bra, Ida var med och hon skötte sig galant!!


På natten sov jag och Ida en bäddsoffa som är gjort för 2 personer (alltså extra bred). Hon sov innerst och jag ytterst. Hon sov, och jag låg mestadels vaken. Det är ju såå svårt att sova i andra sängar än sin egen, speciellt när man ligger i en nerlegad soffa. Ida hade ju turen att få ligga i den skönaste sängen (ryggstödet av bäddsoffan som INTE var ett dugg nersutten!) så hon sov som den prinsessa hon är. Sen vaknade hon 6.20 Då var jag vaken sedan länge så det var mysigt med lite morgonmys. 


Vi hade en hel del gula kassar med oss hem. Vi gjorde alltså en hel del fynd. Köpte bland annat massa ytterkläder och underkläder. Vi hade turen att hitta det mesta som stod på inköpslistan. Men regnkläder till mig får jag kika på här hemma i krokarna istället för det fanns inte i min storlek tyvärr. 


En mycket lyckad resa var det på alla sätt och vis (förtutom att det regnade lite väl mycket stundtals). Och det var riktigt skönt att hinna packa upp det mesta redan på torsdags kväll när vi kom hem. Vi var hemma strax efter 17, så då åt vi ägg-macka. Sen gick Anders och Ida ut och lekte och jag passade på att göra ett packa-upp-alla-saker-race i lugn och ro. Det var riktigt skönt!!


Ida hälsar förresten att det var jättekul att åka "hiss" mellan våningarna. Det var långa rullband inne på Gekås, men hon kallade dem för "hiss", hon pratar fortfarande om dem! =) 


Jag kanske inte behöver säga att det var många att hälsa på när Ida hade hej-turné i Ullared?! =) Ida fick även ställa upp som provdocka när några kunder skulle köpa mössa. Det var tänka som presenter så de ville veta storlek på ett ungefär, vad passar då inte bättre än ett litet huvud att prova på, hihi. 


Än en gång; en lyckad resa! 

Av Louise Bertilsson - 24 september 2012 17:42

Det var längesen jag somnade i soffan på kvällen. Väldigt längesen. Men igår hände det, jag hade ont i huvudet och var lite lätt illamående så jag tog en tablett, och somnade. Vi tittade på fredagens Dobidoo, men jag såg inte så mycket av det faktiskt. Vaknade till lite då och då, men sov mig igenom större delen av programmet.


Lite sömn tillsammans med tabletten gjorde susen!! =) När jag vaknade var det dags att borsta tänderna och gå å lägga sig för natten. Då hade jag varken illamåendet eller huvudvärken kvar! Men det var skönt att det var kväll iallafall så jag fick sova mig pigg. För pigg var jag verkligen när jag vaknade i morse efter en god natts sömn. 


Nu kanske vi ska ta å bege oss ut på en liten kvällsprommis innan det blir mys i soffan. Vi ska ta vara på den soliga och fina höstdagen in i det sista =)

Av Louise Bertilsson - 22 september 2012 14:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 22 september 2012 13:54

Det regnade när vi vaknade i morse och det regnar fortfarande. Det är grått och trist ute. Rått i luften. Inte alls skönt med andra ord! Men man var ju faktiskt lite förberedd på att det skulle bli en blöt lördag, väderspåarna brukar inte ha fel när det gäller regn...


Än så länge är det en inne-mys-dag idag, förutom för Ida som ligger ute i vagnen och sover efter lunch. Hon vaknade för en stund sen för att hon frös, jag fick rycka ut med filt-akuten så somnade hon till slut om igen. Hon var trött, men det är inte lätt att sova när man fryser. Men med lite filtar löste vi det! =) Och så får vi preparera vagnen för ruggigt höstväder i fortsättningen verkar det som... 


En lugn helg med andra ord. Lite halvt planlös, men det är skönt det också. Vi ska bara vara hemma och vara och se vad dagarna har att ge. 

Av Louise Bertilsson - 21 september 2012 18:01

Fredag idag. Härligt!


Anders grejar medans Ida sover efter lunch. Hans projekt de senaste dagarna har varit att lägga sten runt husets två sidor (baksidan och mot grannen). Idag gjorde han sista rycket, och blev klar. Men. Det fattades en ynka liten sten så för att få klart det tog han en av stenarna som låg runt sandlådan. Och projektet blev därmed klart. 


Jag ville till Karusellen idag för att köpa en sak jag såg igår men ville fundera på, och då passade Ida och Anders på att åka till Byggmax för att köpa en pressänning. Och en sten. Så nu är det komplett med stenar både runt huset och runt sandlådan. Snyggt och myyycket lättare att klippa gräset!! 


Ska tända lite ljus och ta fram fredagsmyset om en stund, men först blir det en liten prommis med familjen. Jag och mina jobbarkompisar tjuvstartade fredagsmyset idag redan efter lunch när vi blev bortskämda med godis från "mattanten" (som hon själv kallade sig). Supergott var det!! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards