Loja har ordet!

Alla inlägg under september 2009

Av Louise Bertilsson - 30 september 2009 20:13

Vi tog en promenad efter maten, sen när vi kom hem ringde telefonen. Det var en annan offert-gubbe som undrade om han fick komma och kolla NU. Javisst självklart.


Sagt och gjort. Han kom och kikade och gjorde ett bra intryck på oss.


Kul att se vad offerten landar på bara... man ska inte bestämma nåt i förväg, måste ju se hur penga-delen ser ut först.


Men nu har vi några företag som "slåss" om att få oss som kunder...

Och det är VI som har makten att välja!

Bara VI! =)

Av Louise Bertilsson - 30 september 2009 18:16

Det har nyss varit en offert-gubbe här, men nu tänker vi bege oss ut i kylan på en promenix.


Säsongsstarten av Greys anatomy börjar ikväll kl 21 i kanal 5, missa inte den!

Och innan dess är det Idol. Bara bra på tv nu för tiden. Faktiskt.


Ingrid: Jag vann faktiskt fönsterputskampen, men hon jag tävlade mot var inte långt efter =)

Av Louise Bertilsson - 29 september 2009 17:09

Surfade nyss in på Aftonbladet och fick se att Ulf Larsson, 53, har dött.


Hemskt.


Det där leendet som Uffe alltid bar på, det kommer jag nog aldig glömma, faktiskt.


Livet kan helt plötsligt ta slut, men det är ändå så himla svårt att fatta...


Hoppas att de mina får leva ett långt och lyckligt liv!!

Av Louise Bertilsson - 29 september 2009 14:30

Idag på jobbet pratade vi om fönsterputsning, och vi kom fram till att tävla för att sporra varann.. Så när jag kom hem idag (slutade 13.00) så började jag putsa fönster direkt.


Tog en liten fika-paus nu bara, men bara i 5 minuter till, sen ska jag fortsätta putsa. Har bestämt mig för att vinna tävlingen + att det är SÅÅ skönt att få det gjort! =)

Av Louise Bertilsson - 29 september 2009 14:15

I morse var det väldigt kallt.

4 grader här uppe på berget där vi bor, vilket innebar att det var ännu kallare vid jobbet.

Burr!


Pannband, sadelskydd, överdragsbyxor, vantar, reflexväst (det var mörkt då må du tro) och halsduk satt inte alls fel när klockan var strax över 6 i morse.


Längs vägen stod folk och skrapade sina bilar, och jag insåg hur skönt det är med ett garage. Jag är så himla glad att vi ställer in bilen varje dag. Inte för att varken jag eller Anders använder bilen till jobbet på mornarna, men nångång händer det och då är det fruktansvärt skönt att slippa skrapa!!


Jag färdades på cykel genom en frostig och mörk värld i morse. Ett fint, men kallt landskap var precis vad det var...

Var faktiskt lite försiktigare med tanke på den låga temperaturen, man vet ju aldrig om det finns isfläckar nånstans... inte förrän efteråt, men jag höll mig på cykeln hela vägen fram.

Av Louise Bertilsson - 28 september 2009 19:39

Jajamensan, nu har jag haft min första gäst i gästboken, nämligen Farmor (mammom).

Men jag håller med, vad ska man skriva där då?!

Det kanske är bättre att hålla sig till kommentarerna om man känner att man vill säga nåt... eller vad tycker du farmor?

Av Louise Bertilsson - 28 september 2009 19:31

Anders och jag skulle gå ut och gå efter maten.

Öppnade dörren och fick se att det stod som spön i backen.

Vi fick lov att backa in igen och sätta på oss regnkläder och så bar det av ut på en prommis.

Jätteskönt!

Och för ovanlighetens skull blev inte skorna nå blöta.. konstigt.

Av Louise Bertilsson - 28 september 2009 19:29

Såg att det har kommit nåt nytt på bloggen, nämligen gästbok... men jag undrar då vad den ska vara till när det går att kommentera inläggen?


I och för sig kanske det är några som har tagit bort kommentera-funktionen och då kanske gästboken kan vara behöglig... jaja, vi får väl se om det är nån som tänker använda den eller inte..

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards