Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2014

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2014 22:17

Kom på att det är Elin-dagen idag. Mitt i allt negativt så säger jag grattis till mig själv =) 


En lite positivare avslutning på dagen gör förhoppningsvis morgondagen bättre. Allt talar för det! Imorn hoppas jag att jag vankar som en glad och positiv Louise. Jag ska göra allt jag kan, jag lovar. 

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2014 22:02

Den här dagen är äntligen slut! Det tackar jag för!!


Idag var en sån där dag som jag önskar inte fanns. En tuff dag känslomässigt. Alla känslor på samma gång. En lång och tråkig dag. Sur dag. 


En sån där dag jag önskar kunde raderas, så att man fick gå å lägga sig nångång. Så kände jag redan strax efter lunch idag. Men det var bara att härda ut och nu kom äntligen slutmålet för dagen; sängen. Sova. 


Jag är ärligt talat glad att jag inte har behövt prata med nån idag efter lunch. Jag hade garanterat låtit otrevlig och sur i luren, precis så som jag kände mig och var. Inget spelade nån roll, jag hade noll lust med allt. Ingen inspiration. Ingenting. 


Allt blev fel. Allt som gjordes var fel. Men det var egentligen ingens fel. Bara mitt felande humörs fel. Och i slutändan blir ju även omgivningen smittade av mitt humör, jag vet det. Men ibland måste man bara få vara sur för ingenting. Det var sån jag var idag. Tyvärr. Jag hatar såna dagar, för jag vet att jag har såna dagar, jag vet hur jag är. Och jag ber om ursäkt för det. Förlåt Anders. Förlåt för att du står ut med mig genom alla humör. Du är min bästa sida när jag är som sämst <3

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2014 22:17

.....handduken.

Kryper till sängs nu. Ögonen går knappt att hålla öppna. John Blund är tidigare idag än vanligt men det tackar jag för just nu för det är faktiskt lite synd om mig.

Senast igår sa jag till Anders att min foglossning blivit mycket bättre, men idag är den tillbaka med besked efter dagens gående och olika aktiviteter.

Jag har dessutom bränt mig på ena sidan, mest drabbad är ena axeln och lite ner på ryggen. Det svider. Jag som alltid brukar vara så noga med att smörja in mig missade visst en del idag. Å solen verkar inte vara sen att hitta det...

Så nu tar jag mina trötta ögon, min foglossning och bränd axel och säger god natt! Misstänker att det inte kommer ta alltför lång tid innan jag sover...

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2014 20:51

Idas feber varade tack och lov bara i ca 1 dygn. Igår hade hon en feberfri men ändå lugn hemmadag så att vi kunde fullfölja våra planer om Leksands sommarland. Meningen var att vi skulle åkt dit redan i måndags men vi fick ändra om i planerna eftersom den dumma febern ville hälsa på. Tur att det var ett kortvarigt sjukdomsbesök!

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2014 20:45

Kan lätt konstatera att Leksands sommarland levererade idag!


2 trötta barn somnade som stockar i bilen hem. Det är förståeligt efter en fullspäckad dag med mycket roligheter; bad, karuseller, hoppborg, labyrinter, piratskepp, båtar, picknick å annat skoj.

Återkommer med mer bilder när jag orkar. Jag är också riktigt trött efter den intensiva och roliga familjedagen i Leksand.

Av Louise Bertilsson - 28 juli 2014 12:44

Det mesta är tillåtet när man har över 39 graders feber.

Film- och godismys i soffan.

Läsa böcker är också ett stadigt inslag i dagens lugna aktiviteter.

Det är med andra ord ingen överdrift att säga att Ida bosatt sig i soffan idag. Det gör hon rätt i!

Av Louise Bertilsson - 28 juli 2014 10:38

Idag kurerar vi lilla Ida som har 40 graders feber. Hon går på febermedicin så nu är hon ganska pigg. Hon orkar leka lite.

Pappa gjorde ett fiskespö till henne så nu fiskas det hej vilt.

Det var riktigt poppis!!

Det nappar!!

Tänk att en sån enkel sak roar våran sjuka lilla tjej så mycket.

Nu hoppas vi att hon blir frisk snart så att vi kan fullfölja våran plan vi fick lägga på is... febern kom i vägen.

Det är inte vanligt att 3-åringen säger kl 18.30 att hon är så trött att hon vill sova. Det hände igår. Så vi tempade och då hade hon 39 grader. Febermedicin och sängen fick det bli. Hon kurade ihop sig till en boll med täcket uppdraget till hakan. Hon frös. För febern steg garanterat.

Natten har varit bra trots allt. Men kl 01.40 var hon upp på toa å vi passade på att tempa igen. Då hade hon 40.1 grader så det fick bli en till dos febermedicin. Sen somnade vårat lilla element om.

På morgonen idag hade hon 39.3

Krya på dig älskade lilla barn så vi kan njuta och ha roligt resten av sommarlovet!!!

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2014 09:46

Ida provar nya pusslet som jag fyndade på loppis igår.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards