Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2015

Av Louise Bertilsson - 30 januari 2015 22:15

Det har varit en jobbig vecka med mycket sjukdom, och jobb. Guldfredag med planering idag på jobbet iallafall, så jobbveckan avslutades bra =)


När man somnar vid tv:n vet man att det är dags att lägga sig. Så nu ger jag upp för idag. Ska bara borsta tänderna, sen kryper jag ner bredvid bästa lilla pojken som är febrig och sover oroligt. 


Natti. 

Av Louise Bertilsson - 30 januari 2015 21:24

Öppnade på jobbet i morse. Strax efter kl 6 skulle jag gå ner och ta på mig ytterkläderna å åka iväg. Jag möttes av den här synen. Ida hade hängt kissen i trappan, men jag undrar vad den gjort för att förtjäna sitt öde ;-)


När jag kom hem efter jobbet hade kissen avtjänat sitt straff för då var den med å lekte med barnen igen :-)

Av Louise Bertilsson - 30 januari 2015 13:26

Lyckan när man kommer hem från jobbet och möts av en superglad tjej som har gjort ett halsband och ett armband till sin mamma. Nu ska jag njuta av en helg tillsammans med mina bästa :-)


Så fint!

Av Louise Bertilsson - 29 januari 2015 19:02

Direkt efter jobbet åkte jag till Ludvika för att hyra en slipmaskin för att kunna slipa av golvet i tvättstugan inför klinkersläggning. 


När jag kom hem bytte jag om och tog fram lite nödvändig skyddsutrustning. Sen var det bara att börja slipa. 


 


Nu är hela golvet klart. Och jag är sååå stolt över mig själv!! 


Ett riktigt dammigt jobb som utlöste brandlarmet/röklarmet, 2 gånger. 

Men nu är det klart, och det kommer bli så himla bra. 


 


Underarbetet var dammigt värre. Och det kändes som att äta betong när det yrde omkring, trots att jag hade munskydd. En dusch efteråt var nödvändigt eftersom håret var helt strävt. Betong överallt. Betong. Betongdamm. Men nu är det värsta över, tack och lov. Nu är snart det tråkiga över, och man kan börja se hur den "nya" tvättstugan kommer bli =)

Av Louise Bertilsson - 28 januari 2015 20:07

När man är sjuk med hög feber gäller inte några godislagar. Då spelar inte dagen nån roll utan man får äta det man är sugen på. När man vill. Ibland är våran sjuka sessa sugen på godis. Å då får hon det. Trots att det är onsdag. Spela roll liksom?


Både Ida å Anders är fortfarande sjuka. Feber båda 2. Så efter mitt långpass på jobbet åkte jag och Måns till Ica för att köpa lite go glass till sjuklingarna. Även febermedicin var tvungen att fyllas på. Jag och Måns fixade biffen.

Men nu har vi tröttnat på det här eländet. Nu orkar jag inte mer. Orkar inte bråka om medicin nå mer - övertala. Truga. Muta. Hota. Ja till och med hota för att få i Ida medicin. Det är tufft. Riktigt tufft. Vill inte mer. Bli friska nu! Jag vill ha tillbaka min man å min dotter. Friska. Snälla. Gör så att de blir bättre snart!

Av Louise Bertilsson - 27 januari 2015 17:59

På eftermiddagen flydde jag och Måns från sjukstugan här hemma. Både Ida och pappan i huset är sjuka. Ida har feber och är hängig/trött/förkyld och hostig. Anders har feber och är hängig. 


Jag och Måns gick ut medans sjuklingarna var kvar inne å tog det lugnt. 


Måns provade sina nya skor, och de funkade väldigt bra. Nu börjar han bli ganska stadig på benen även med skor på de små fötterna. 



 


 


Små söta fotspår blev det i snön. Och Måns var riktigt nöjd med sin bedrift. Han knatade på jättebra, och ramlade förstås ganska ofta, och skrattade. Men där han ramlade, där låg han tills han fick hjälp. 


En pulkatur får man förstås inte missa när man är ute med lillemannen. Han älskar att åka pulka så det är ett givet inslag =)


Det var riktigt skönt ute. Vindstilla. Några minusgrader och sol. Ja, det var faktiskt sol trots att klockan var mer än 15.30 Så skönt! Och fint var det också, för det höll på att bli solnedgång, och på himlen gjorde halvmånen oss sällskap. 


 


Världens blev på sniskan, men du ser ändå hoppas jag. Månen och den fina himlen. Vykortsfint =)

Av Louise Bertilsson - 26 januari 2015 20:00

Måns kör grodstilen ibland när han sover. 


 


Så himla söt!


Världens finaste, goaste, bästa lilla kille hälsar god natt. 


<3

Av Louise Bertilsson - 26 januari 2015 18:06

Igår var Ida trött, i stort sett hela dagen pga nattens jobbiga och läskiga äventyr. 


Hon fick vara hemma från dagis idag för att ta det lugnt en extra dag. 

Pappa och Ida var ute medans Måns sov. Ida skrev sitt namn i snön med en hockeyklubba.


 


Och de lekte lite. Men hon sa att hon var trött, så de gick in igen. 


När jag kom hem från jobbet vid 15.30 såg hon hängig ut. Tempade, och ja, feber. Nästan 39 grader. Så det var inte alls konstigt att hon var hängig och trött och att orken inte fanns att vara ute och leka. Jag misstänker att lördagens nattliga händelser var startskottet på den här förkylningen. 


Krya på dig lilla gumman <3



Vi gjorde våfflor till kvällsmat. Våfflor med grädde, och det blev verkligen en riktig hit. Till och med Ida åt trots att hon hade feber (vilket hon aldrig gör annars).


Innan maten vispade vi grädde tillsammans: 


 


Jag får experthjälp med gräddvispningen. Barnhänder från alla håll å kanter som ville vara med och hjälpa. Och de väntade såklart på att få slicka varsin visp efter att det var klart. Måns satt som ett tänt ljus medans han åt sin grädde. Det är alltid kul att laga mat (även om den är enkel) när den uppskattas av de små. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards