Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2015

Av Louise Bertilsson - 29 juli 2015 11:32

Spenderat några härliga dagar i Idre. Kallt regnigt och blåsigt men samtidigt väldigt skönt och lugnt semestrande. Tack för att vi fick komma till er och göra er sällskap i fjällen Anna, Samuel och Walter. Det har varit riktigt roligt och mysigt!

Nu är vi hemma igen. Och jag är inte på topp. Hängig, småfebrig, snorig och halsont. Så det blir en lugn dag för mamman i huset. Pappan och barnen har varit till Willys å fyllt upp i kylskåpet eftersom det ekade tomt efter att ha varit borta.

Det kommer en bildbomd lite senare. Även från Tomteland för det har jag helt glömt bort. Men dem som väntar på nåt gott... hihi

Av Louise Bertilsson - 15 juli 2015 15:38

Anders frågade barnen om de ville med till Humbo på förmiddagen. Tippen alltså. Och det ville de. De jublade.

Jag hörde förstås vad de hade sagt så när Måns kom och skulle säga vart de skulle så kunde jag förstå hans speciella språk eftersom jag redan visste vad han skulle säga. Han sa tippen men han hade världens längsta ord; "bibibibibibibibibibibi".

Visst är det klockrent sätt att säga "tippen"?

Min lilla gobit.

Av Louise Bertilsson - 14 juli 2015 19:50

Idag är det Anders dag. Vi brukar inte fira jättemycket, men nåt litet iallafall.

Jag och Ida inledde dagen med att väcka pappan i huset med sång. Och det var riktigt roligt att se hur glad han blev! För det blev han verkligen. Äkta glädje. Ett äkta leende var det första vi såg i morse. 


Sen möttes födelsedagsfiraren av ett brev på köksbordet där det stod att vi skulle fika på café på eftermiddagen efter Måns sovning, och så blev det självklart. En riktig gofika blev det trots att det bara var tisdag =)


Jag hoppas att pappan i huset haft en bra födelsedag "trots" att den inleddes med kraxig skönsång. Men huvudsaken var tanken, inte HUR det lät. Vi gjorde det av kärlek. Kärlek till dig, Anders. För att du är du och för att du är bäst. Grattis i massor till världens bästa man och pappa! 

Av Louise Bertilsson - 12 juli 2015 18:55

En grejar-dag hemma idag. 


Städning. Tvätt. Matlagning (såklart). Det är svårt att komma på bra mat 2 gånger om dagen när man är hemma så länge. Men man ska inte klaga, det är underbart med semester! =) Försöker komma med lite annorlunda matförslag som vi inte ätit på ett tag, och för några dagar sen blev det crabfishlåda, och idag kom jag med ett till sånt förslag. Det bidde nämligen crêpes med köttfärssåsfyllning och soja. Det var riktigt gott. Och ännu godare blir det när det var flera år sen sist. Tänk att man kan ta fram några såna där ess i skjortärmen ibland. 


Förutom alla måsten har vi även hunnit med att göra en ny leksakslåda till barnens uteleksaker. Den blev riktigt fin, och matchar staketet toppenbra. 


Utelek för barnen har dagen bjudit på i massor också. Men när vädret slog om från sol till regn så passade vi på att krypa ner i soffan och titta på film. Flygplan blev det. Alla väderlekar har faktiskt sin charm, men vi har haft på tok för få dagar med badväder. Vi vill bada!! 


Nu ska barnen göras klara för sängen, och jag ser fram emot ett (eller två i bästa fall) avsnitt av min drog; "Orange is the new black" säsong 2. Det är fruktansvärt spännande! 



Av Louise Bertilsson - 11 juli 2015 20:12

När tiden står still för en sekund. När man stannar och bara känner efter. När man kryper in i en alldeles egen liten bubbla. När man kopplar bort allt annat runt omkring. När det bara är jag och magen för ett litet ögonblick. När handen av en reflex snabbt tar på magen. När man förstår och hinner tänka vad det är som hänt. Det går så fort.

Det är magi på hög nivå. Obeskrivligt, och såå sjukt häftigt.

Detta hände mig idag när vi var på väg till bilen för att åka hem från Tomteland. Med utgången framför mig kände jag bebisen i magen för allra första gången. Ett litet fladder, nästintill obefintligt men det fanns där för ett ögonblick. Ett litet litet ögonblick som är så snabbt över. Så välbekant nu när det är 3e första fladdret. Ingen tvekan om att det var du. Så underbart. Min minsta lilla skatt <3

Av Louise Bertilsson - 11 juli 2015 20:02

Trots att vi spenderat hela dagen i Tomtens och trollens skog så lockade skogen och blåbären när vi kommit hem och ätit klart kvällsmaten.

Av Louise Bertilsson - 11 juli 2015 18:45

Idag har vi vart på Tomteland och hälsat på.


Fler bilder kommer senare i en bomb. Nu är jag helt slut. Orkar inge mer än soffhäng idag.

Av Louise Bertilsson - 10 juli 2015 19:57

Smedjebacken ligger långt fram i tiden. Här kan man redan plocka blåbär i skogen. Mysigt och gott!


Mumsigt!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards