Loja har ordet!

Alla inlägg under mars 2013

Av Louise Bertilsson - 31 mars 2013 12:43

Påskdagen idag. Och jag passar på att skicka en Glad-Påskhälsning till alla mina läsare! 


 


Skärtorsdagen gick i påskpyntets tecken. Eller ja, det där lät mycket större än vad det var. Jag fixade ett påskris och satte i några färgglada fjädrar. 


Och så kallade jag in experthjälpen att lägga i chokladägg i stora påskägget som ska stå på köksbordet:


 


"Ida plockar ägg" säger hon hela tiden när hon la i äggen i ägget. Duktiga tjejen hjälper mamma med påskbestyren. 


Jag satte även fram en gul duk med tulpaner på samt 2 gula ljus på bordet. Påskfint så det heter duga =)


GLAD PÅSK! 


Nu hoppas vi att våren vill komma fram snart också. För påsken känns som vårens högtid. Men tydligen inte riktigt än om man ska tro termometern på morgonen. Den visar fortfarande mååånga minusgrader...

Av Louise Bertilsson - 31 mars 2013 12:38

Har nyss läst 2 bra deckare skrivna av Ninni Schulman. "Flickan med snö i håret" och "Pojken som slutade gråta" var böckernas titlar. Mord, intriger och massa spänning - precis vad en deckare ska innehålla. 


Och det var ÄNNU roligare att läsa just de här böckerna eftersom de utspelas i Hagfors i Värmland. Som ni vet så är det där nästan alla mina släktingar bor. Det var jättekul att känna igen sig och kunna orientera sig i "staden" som det skrevs om. Gatunamn och andra ställen visste jag ju vart det låg, så ännu mer levande bilder än vanligt målades upp i mitt huvud. 


Jag blev förstås att tänka på om det är vanligt att riktiga gatunamn och ställen beskrivs när författare skriver, eller om det mesta är påhittat. Nu fick jag iallafall se att den här författaren beskriver ett äkta samhälle. Kul! =)

Av Louise Bertilsson - 29 mars 2013 12:21

Hmmm, sitter och kikar på påslakanset på Ellos, och hittade en hel del snygga. Nån som vet hur dessa är i kvalitté? 

Av Louise Bertilsson - 29 mars 2013 12:17

Den här veckan har det varit VAB för hela slanten. Ida fick nämligen feber natten till måndagen, så att göra nåt annat än att vara hemma med lilla fröken var inte ens att tänka på. Jag och Anders var hemma 2 dagar var.


Och lagom till att Ida blev frisk fick jag införa VAM, nämligen Vård av Man. Anders är nämligen sjuk. Sjuklingarna avlöser varandra med andra ord, men jag hoppas att det slutar med de 2. Hoppas att mamman i huset slipper, för vi vill ha ett friskt påsklov tillsammans!! Vi är nämligen lediga i nästan en vecka allihopa och då vill vi gärna kunna hitta på nåt kul. 

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2013 19:29

Idag är det en vanlig dag. NEJ!


Det är ju våran Lottas födelsedag. Och då är det ingen vanlig dag. Såklart. 


Massa grattiskramar till världens bästa Lotta på födelsedagen från oss 3! =)

Av Louise Bertilsson - 24 mars 2013 10:31

Jag och Ida byggde ett hus tillsammans. Ett legohus. Ett Duplo-hus för att vara lite mer exakta. 


 


Det gick åt riktigt mycket legobitar till vårt stora bygge. Fint blev det! Och dinosarien och hästen fick flytta in.  

Av Louise Bertilsson - 20 mars 2013 19:50

Även i år får jag säga "Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!"


Japp, jag har varit in och tjuvkollat. Blev "smittad" av en väldigt nyfiken arbetskamrat, så jag kikade jag också. Idag var nämligen första dagen då alla väldigt nyfikna kunde kolla! Och ja, i år tillhörde jag tydligen den skaran =)


Och deklarationen ska förstås skickas in så att jag får den där lilla extra summan innan midsommar. Alltid välkommet med en extra slant på kontot!

Av Louise Bertilsson - 20 mars 2013 19:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards