Loja har ordet!

Alla inlägg under april 2011

Av Louise Bertilsson - 30 april 2011 17:59

Nygrillat luktar väl nästan FÖR gott!! Nu ska vi alldeles strax hugga in, magen skriiiker efter mat så det är väl bäst att göra den nöjd =)

Av Louise Bertilsson - 30 april 2011 16:39

Ska alldeles strax förbereda inför kvällens grillning. Det vankas flintastek och kycklingfilé på nya grillen och potatisgratäng till det. Dagen till ära. Börjar redan bli hungrig... Grillat är ju sååå gott!!

Av Louise Bertilsson - 30 april 2011 09:34

Valborgsmässoafton. 30:e april. Kommer aldrig aldrig glömma den här dagen för exakt 1 år sedan. Dagen då Anders friade till mig. Dagen då han frågade om jag ville bli hans fru och dela resten av livet med honom. JA!!


Men vi tar det från början:


För det första var Anders redan hemma när jag kom hem från jobbet, vilket nästan aldrig händer på en fredag.. (vet att det var en fredag för vi hade planering på jobbet).


Det stod 3 röda rosor på bordet och Anders såg finurlig ut när jag kom uppför trappen. Han hade händerna bakom ryggen för att dölja något.


Han gick ner på knä, höll fram fejkringen som han hade bakom ryggen och frågade om jag ville gifta mig med honom och dela resten av mitt liv med honom.


Jag började gråta av lycka och svarade att jag självklart ville det!!


Dagen därpå åkte vi för att prova ut och beställa ringar tillsammans.


Sen blev jag gravid på hösten och min dröm besannades om ett bröllop med bebismage. Och här är vi nu, herr och fru Bertilsson som väntar på prinsessan =) Lycka!


Här är vårt kort på förlovningsringarna som togs i samband med förlovningen (har även gjort en förstoring av det):

 Gillar kortet jättemycket. Kärlek!!

Av Louise Bertilsson - 30 april 2011 09:19

Igår kväll ägnade Anders sig åt att sätta nya lister på insidan vid ytterdörren. Det blev verkligen kanonsnyggt, lister gör verkligen hur mycket som helst för utseendet. På utsidan kan vi inte sätta lister riktigt än, för den nyuppbyggda fasaden som murades vid flytten av garageporten ska putsas först. Så det får vänta ett tag, men förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid.

Av Louise Bertilsson - 29 april 2011 18:32

Anders åkte iväg till Hoganders i jakt på såna där dörrstoppare till garageportarna. Han kom dock hem tomhänt. Bottennapp. Nit. 


Ååååh, vad frustrerande när man vet precis vad det är man vill ha, men inte vet vart man får tag på det. Nån som vet vart 17 det kan finnas nånstans? 


I värsta fall får vi väl försöka oss på en nödlösning av nåt annat slag, för NÅT måste vi ha.

Av Louise Bertilsson - 29 april 2011 12:44

Jag och S var till jobbet idag och hälsade på. Riktigt trevligt att träffa alla och prata lite. Tänk att jag inte har jobbat på en månad. Konstigt när man tänker på det, men fruktansvärt välbehövligt. Att kunna ta dagen som den kommer, slippa passa tider, göra det som faller en in, men framför allt att kunna lyssna på kroppen. Det skulle vara alla gravidas rätt att få vara hemma minst en månad innan bebisen kommer. Det behöver man oavsett vad man har för jobb!! Punkt slut.

Av Louise Bertilsson - 28 april 2011 18:33

Rutinkontroll på mvc idag. Det är alltid kul att höra hjärtljuden ticka på. Prinsessan har det med andra ord bra där inne! =)


Efteråt åkte vi till Ludvika å köpte en ny grill på Elgiganten. Handlade även på Willys + att vi var till Järnmagasinet för att köpa dörrstoppar till våra nya garageportar så att man slipper oroa sig för att dörrarna ska få en fläng av blåsten och blåsa upp på bilen. Men de hade inte den modellen vi sökte. Vill ju inte riskera att repa bilen heller!! Så vi söker med ljus och lykta efter såna där stoppare. Hmm, vart kan de tänkas finnas? Hoganders kanske?


Förresten, glömde skriva att vi var till Humbo-berget igår med gamla ytterdörren och lite annat bråte från projekt garageport/ytterdörr. Såå skönt att bli av med s-k-i-t-e-n!

Av Louise Bertilsson - 28 april 2011 12:51

Drabbades av akut trötthet före lunch. Jag satt och läste i soffan och helt plötsligt la ögonen ihop sig. Jag stretade inte emot och det slutade med att jag satt och sov strax över en halvtimme. Det var ett bra knep att sitta och sova för då var det mycket mycket lättare att resa sig upp sen. Perfekt.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards