Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2015

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2015 12:44

Mors dagsbilden försvann av nån konstig anledning så det får bli ett till litet inlägg till mamma.

Tänk att jag har turen att ha världens bästa mamma! <3


Älskar den här bilden. Den är så fin!

Det finns bara en sak som är lika bra som att ha dig som min mamma, och det är att du är mormor till mina barn. Mina älskade barn som firade sin mamma idag. Jag fick vita pelargoner som de fixat tillsammans med pappa. Så fina!

Mammorna rules!

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2015 09:11

Mors dag idag. Och vad passar inte bättre än att skicka massa grattiskramar till världens bästa mamma, min mamma, just denna dag. Utan dig vore jag inte riktigt jag. Du är bäst! Och så är det bara, det finns ingen bättre mamma till mig och min lillebror. Du vet det redan, men jag skriver det igen, du är guld värd och jag blir faktiskt lite tårögd när jag skriver det här till dig. Jag hoppas att du vet hur mycket du betyder för mig! 


Massa pussar och kramar på mors dag, världens bästa mamma. För att du är du! <3

Av Louise Bertilsson - 24 maj 2015 11:59

Våran Måns i all ära, han är ju såklart bäst. Men det här inlägget ska handla om en annan Måns, nämligen Måns som kammade hem segern i Eurovision igår kväll! Hans framträdande var klockrent, klart det bästa! Och det var såå kul att han vann "hela skiten" som han själv uttryckte det! 


Måns Zelmerlöv - you are the hero of our lives! =)


En värdig vinnare som stod som segrare på prispallen! GRATTIS!


Nåt annat inte lika positivt var att det började pirra i min överläpp i morse, NEEEEJ! Inte munsår! Men nu får jag ju chansen att testa munsårstabletterna iallafall. Man får ju försöka vara lite positiv i eländet ;)

Av Louise Bertilsson - 24 maj 2015 10:16

Ida skriver sitt namn med världens största penna!

Av Louise Bertilsson - 21 maj 2015 22:03

Idag har det varit förskolans dag i landets alla förskolor. Det har vi förstås uppmärksammat. På mitt jobb hade vi fika, ballonger, stationer med aktiviteter, disco och picknick mat. Allt i strålande sol och tillsammans med glada barn!

På våra barns förskola firades det oxkså. De fick varsitt diplom efter att ha sprungit Bamseloppet och glass. Men först hade de hattparad.


Henna fortsatte vi att vara ute i det fina vädret. Vi gick för att möta pappa när han gick hem från jobbet. Men det fanns mycket skoj att titta på efter vägen;


Luktar på blommorna. Luktar gott med maskrosor tydligen för de stannade många gånger å luktade.


Och så hälsade de på myrorna som också var ute på promenad.

Vad skönt det är att vara ute å strosa helt utan nån press. Vi hamnade där vi hamnade. Kollade på det som var intressant där å då: sniglar, myror, blommor, pinnar, kottar och allt annat kul man kan hitta på den ganska korta vägen vi gick.

En mysig dag på alla sätt och vis med andra ord. Nästan iallafall. Det lyckas alltid vara nån som drar ner ens glada humör men det struntar jag i. Jag är iallafall glad en sån här dag :-)

Av Louise Bertilsson - 17 maj 2015 16:19

...återvänder jag till mig själv. 


Får i mig lite att äta, lätt "mat" för magen. Men det är tungt. Magen är inte bra, det märks. Men jag kämpar på. Och det går sakta men säkert åt rätt håll. Väldigt sakta. Snart har det gått ett dygn sen jag spydde sist, men jag känner mig fortfarande "spynödig" som Ida uttrycker det. 


Jag är  helt slut i kroppen, orkar ingenting. Vill helst ligga ner. Orkar inte nå annat. Det märks att min kropp behöver "styrkor" (också ett av Idas uttryck). 


Men jag tar det sakta men säkert, huvudsaken är att det går åt rätt håll, och det verkar det göra. 


Ida är på bättringsvägen iallafall, men hon vill inte så gärna ha mat. Men när hon väl äter så går det bra, och hon äter helt okej. Hon är trött. Måns äter faktiskt bra trots att han spytt 2 gånger idag. Men han är faktiskt mest slemmig och hostig på mornarna/förmiddagarna och det är det som kommer upp. Vi hoppas att hans riktiga spynödighet har gått över - att han fick en väldigt lindrig variant. 


Jag och Ida har iallafall haft precis samma symptom - först spytt mycket en dag, och sen feber (exakt 38,2 för oss båda). Konstigt att det kan vara så lika, men det är samma virus så det är kanske inte så konstigt trots allt... 

Av Louise Bertilsson - 17 maj 2015 09:09

Idag fyller världens finaste och bästa prinsessa 4 år! Tänk att det är 4 år sedan jag blev mamma för första gången. Tiden går fort! Mamma och pappa älskar dig, världens bästa Ida! Du är verkligen den bästa tjejen som finns i hela världen och vi är såå glada att du är våran dotter, våran älskade dotter som idag fyller 4 år! <3

 

Vi "firar" tyvärr med magsjuka här hemma. Måns och jag är värst drabbade, Ida är på bättringsvägen. Så det blir en lugn födelsedag, och kalaset sparar vi till en annan helg. Mitt i alla spyor, hosta och illamående kan vi konstatera att födelsedagspresenten blev en riktig hit! Hon jublade när hon öppnade paketet där McStuffins och Lammy låg! Så hennes dag är nog räddad ändå, men det är såå tråkigt att vi inte kunde fira som planerat. 


Men sång och paket i sängen blev det iallafall, och Idas lyckliga min går inte att ta miste på när hon öppnade paketen. Hon förstår iallafall mer än vad man tror, men trots det grät hon sig till sömns igår kväll när hon kom på att det inte blir nåt kalas idag eftersom vi har magsjuka. Jag vet att vi inte kan rå för det, men man vill ju att hennes dag ska vara speciell, på ett bra sätt. Och jag får dåligt samvete, man fyller ju liksom bara år en gång per år. Och hennes dag är förstörd. Men hon vet att det blir kalas när alla är friska, och jag får försöka trösta mig med att hon förstår att vi inte kan ha kalas när vi är sjuka. Men viljan vill nåt annat, vi vill ju fira våran älskade stora tjej på hennes 4-årsdag med tårta och kalassugna besökare. Det sparar vi till en an annan dag. 

 

Idag får vi mys-fira istället. En väldigt lugn födelsedag med andra ord. 

Av Louise Bertilsson - 14 maj 2015 19:29

Igår kom det där samtalet till mig. Det där samtalet som jag själv har ringt i jobbet flera gånger. Vi fick hämta Ida snabbt för hon hade spytt. På dagis. Helt plötsligt.

Hon spydde ett par gånger till samma dag och var helt utslagen. Sov länge på dagen och somnade ändå ovaggad i vanlig tid på kvällen. Helt slut. Lilla gumman.


Idag mår hon bättre Tack och lov, inte spytt men har en liten påhälsning av feber. Hon vandrar iallafall helt klart på bättringsvägen så vi håller tummarna för att helgens kalasande för 4-åringen kan bli av.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards