Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2016

Av Louise Bertilsson - 31 januari 2016 22:37

Idag lyxade jag till det och bakade semlor. Premiär för i år med andra ord och det var så himla gott!

Förutom det, och massa bebismys, har jag hunnit med tvätten, rensat lite i Idas garderob (tillsammans med provdockan Ida), plockat i ordning i hallen bland alla ytterplagg. Och så har vi haft besök.

En effektiv dag helt enkelt.

Av Louise Bertilsson - 30 januari 2016 19:30

Kycklingarna utvecklades och blev våran fina familj.

Alla 5 är med.

Av Louise Bertilsson - 30 januari 2016 03:16

Nu är vi vakna, jag och Viggo. Men allt är i sin ordning. Vi har sovit bra men man måste ju få lite mat på natten för att orka sova vidare hälsar Viggo. Mat och ny blöja, sen hoppas vi få återgå till drömmarnas värld.

Av Louise Bertilsson - 29 januari 2016 06:15

Det må jag säga var en fruktansvärt kort natt. Viggo kom till ro till slut iallafall. Ca 02.30 kanske klockan var. Och jag somnade som en stock bredvid honom.
Fick nog sova strax över 3 timmar innan han vaknade vid 06 och skrek.
Nu äter sötnosen mat och är nöjd. Men mamman är inte riktigt lika nöjd med sina ögon som fortfarande svider av trötthet.

Idag är ett måste att vila tillsammans med Viggo för jag misstänker att han kommer att vara väldigt trött liten kille idag.

Av Louise Bertilsson - 29 januari 2016 02:12

Trött skrikande bebis gör att mammans ögon går i kors. Det svider och jag fryser. Snälla bebisen, somna skönt direkt när du ätit klart för jag måste få sova. Du är trött, jag ser det, jag vet det för jag känner dig. Men nånting gör att du inte kommer till ro. Och då blir du övertrött. Lilla gubben.

Av Louise Bertilsson - 28 januari 2016 11:12

Våran lilla konstnär har varit i farten igen.

Hon har målat ett tåg där hela familjen får plats. Alla 5.



Och några kycklingar.

Av Louise Bertilsson - 24 januari 2016 15:41

Ja, så ser mitt liv ut. Jag är i en bubbla. Men jag är inte ensam. Jag har världens finaste lilla Viggo i min bubbla. Vi är i en bebisbubbla. Och jag njuter. Varje sekund jag andas in hans underbara bebisdoft njuter jag. Jag svävar på moln av lycka, tänk att jag fått 3 fantastiska barn som gör mitt liv komplett. Å just nu njuter jag för fulla muggar av att ha en liten bebis i huset. Lite överdrivet mycket njuter jag, men det är ju såå mysigt! Älskade lilla Viggo <3



Av Louise Bertilsson - 19 januari 2016 21:23

Bara 12 dagar gammal men det händer saker hela tiden. Min lilla älsklingstiger vänder sig till sidan helt själv. Så duktig!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards