Loja har ordet!

Alla inlägg under november 2015

Av Louise Bertilsson - 28 november 2015 15:17

Bakat, och såklart även tjuvsmakat, till första advent.

Saffransbullar och pepparkakor.



Riktigt gott blev det! :-)

Av Louise Bertilsson - 27 november 2015 22:32

Pepparkaksdeg och Idas glittrande ljus är julstämningsskapande.

Av Louise Bertilsson - 27 november 2015 19:43

På söndag är det första advent. Ute har det varit 8 grader varmt och massa blåst idag. Men vi gör vårt bästa för att skapa lite julstämning här hemma. 


Vi satte på lite julmusik, gjorde en pepparkaksdeg och sen satte sig Ida med en leksakskatalog och en penna så hon kunde kryssa för vad hon önskade sig av tomten. 


Till maten eldade vi på Idas ljus som hon hade gjort på dagis. Jättefint glittrigt ljus dekorerade vårt bord när vi åt. 


Jag kikade nyss vad hon hade kryssat för, och jag blev faktiskt förvånad, för jag hade förväntat mig oändligt många kryss i katalogen, men nej. Så det var jättekul att kika vad hon hade kryssat för. 


Vi saknar lite snö och kyla nu för att höja stämningen lite. 

Av Louise Bertilsson - 26 november 2015 12:43

I flera dagar och nätter har jag blivit störd av en fruktansvärt stor och högljudd fluga. Den har surrat kring mig hela tiden känns det som, men hur jag än har försökt har jag inte fått tag i den så jag kunde släppa ut den. 


Men så...alldeles nyss fångade jag den! Och släppte ut den. Så i natt behöver jag inte försöka somna till surret av en fluga. Tack och lov! =)

Av Louise Bertilsson - 25 november 2015 08:33

Uppe med tuppen och klar samtidigt som resten av familjen idag. Det vankades nämligen tandläkarbesök för min del. Inte helt kul eftersom jag vet att jag slarvar med tandborstningen pga Mini. Jag mår illa på kvällarna och då är det inte alls lätt att borsta tänderna, men jag försöker ta igen det på mornarna när det går lite bättre att borsta. 


Trots medvetet slarv för att inte må alltför illa och spy såg allt bra ut. Lite tandsten bara så jag är nöjd. Fick order om att fortsätta som jag gör så det kommer jag naturligtvis lyda. Behöver bara försöka komma ihåg tandtråd lite oftare, men ett par gånger i veckan får man väl iallafall anse som godkänt när minnet inte är så bra =) 


Men jag är lite orolig över mina mjölktänder som är kvar, jag vill och hoppas verkligen att de sitter som berget för det finns nämligen ingenting under. Glugg om de får för sig att trilla ut. Håller tummarna för att de sitter hårt fast! 


Blev dock inga röntgenbilder idag eftersom Mini-skatten ligger i magen, så det får bli nästa gång. 


Helt okej pris blev det idag iallafall, annars brukar ju tandläkaren vara en sån där institution som mjölkar pengar ur sina patienter, men inte idag och det kan jag nog tacka Mini för =)

Av Louise Bertilsson - 23 november 2015 19:16

Ida har målat Hello Kitty å skrivit text till.

Jag är impad!

Av Louise Bertilsson - 23 november 2015 10:04

Pust. Ja, nu pustar jag ut efter helgens bravader. 


I lördags yrde dammet här hemma. Bokstavligt talat yrde. Vi höll nämligen på att möblera om. Ida fick nytt rum med en ny säng och lite ny förvaring. Datarummet blev datahörn och garderober och annat smått flyttades ner en våning. Så dammet yrke och foglossningen gjorde sig påmind rejält. På kvällen var jag helt slut. Duschade och grät för att jag inte fick på mig trosorna. Man får lida när man grejar så mycket, men det är klart att man vill hjälpa till så gott det går. Sov inge vidare den natten heller pga fogarna, men igår på dagen blev det bättre. 


Gårdagens var inte så mycket lugnare den, för då var vi i Borlänge och Falun. Först Ikea och Jula, sen hem till Anna, Samuel och Walter för att tillsammans gå på Bytesmarknad. Shoppade dock ingenting för ovanlighetens skull. Men det var ändå kul att ha varit där å sett vad som fanns. 


Har haft så fullt upp i helgen så jag har till och med glömt bort att skriva om min älskade morfar som hade årsdag i lördags. Tankarna har förstås funnits ändå så bortglömd är du inte, men jag brukar ju alltid skriva en rad eller två på dagen då det hemska hände för många år sen. Saknar dig! 


Idag tänker jag inte göra så många knop, mest ta det lugnt och plocka lite med urväxta barnkläder som ska säljas. 


Fruktstund nu. 

Av Louise Bertilsson - 20 november 2015 20:05

Nu ska årets smak testas. Alltid lika spännande att se om de lyckats.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards