Loja har ordet!

Alla inlägg under april 2015

Av Louise Bertilsson - 30 april 2015 18:14

Valborgsmässoafton idag. 


Ruskväder. Det började redan igår med hagel och låga temperaturer. Regn i luften och fortsatt låga temperaturer idag. Men vi trotsade vädret på jobbet och genomförde det planerade "vårruset". Barnen fick nummerlapp, sprang en bana i både skog och på asfalt, och in i mål. Vi åt frukt för att återfå lite energi. Och som i alla tävlingar var det medaljutdelning till de tappra deltagarna. Vi avslutade hela jippot med korvgrillning med hela förskolan ute på gården. Ett riktigt lyckat evenemang tycker jag, allt blev precis så där lyckat som man vill att det ska vara en sån här dag. Utom en sak. Vädret. Det hade kunnat varit ÄNNU bättre om det varit soligt också, men man kan ju inte få allt. Trevligt hade vi och barnen och deras föräldrar uppskattade det, och det var det som var det viktigaste.


Idag är det förresten 5 år sedan Anders friade till mig. 5 år sedan vi förlovade oss =) Tänk att det hänt sååå mycket under de 5 åren, men det bästa av allt är förstås våra 2 underbara barn <3 <3


Anders och Ida har varit till Willys å storshoppat på eftermiddagen. Det behövdes, för det ekade i kylskåpet igen. De passade på att köpa med sig pizzeria-mat på hemvägen. Smarrigt! 


Skickar även ett litet grattis till kungen, haha! =) 

Av Louise Bertilsson - 29 april 2015 19:39

Idag säger vi grattis till min mosters sambo som fyller år!


Hoppas att din dag varit bra. 


KRAM från oss 4 i Smedjebacken =)

Av Louise Bertilsson - 28 april 2015 20:50

http://www.dt.se/dalarna/smedjebacken/nu-raddas-lararjobben-i-smedjebacken


Resultatet av gårdagens demonstration gav resultat. Det gynnade skolan, men inte förskolan där jag jobbar. Där återstår sparförslagen om att öka storleken på barngrupperna.... hmm, hur tänker de egentligen? 


Men det är ju förstås bra för skolan att slippa skära ner på lärarantalet som redan är lågt. Men det är rent ut sagt förjävligt att de små barnen (och förskolepersonalen) blir lidande. 


Hur kan man INTE satsa på framtiden? Hur kan man INTE satsa på barnen? 

Av Louise Bertilsson - 28 april 2015 19:59

Det är en fjantigt stolt mamma som rapporterar om dagens nya siffror på våran prins. 18 månader nu, vilket innebär vägning, mätning och spruta. Han var förstås ledsen men han tröstades fort när jag tog upp honom.

Jag blir så glad och stolt när de berömde både honom och mig för att vara så lugna och trygga. De sa även att han är jättefin och det gör mig oerhört varm inombords. Att få komplimanger för sina barn är oerhört värdefullt.

Vågen stannade på 12020 g och han mättes till 83 cm lång. Han ligger lite under normalen men han följer sina kurvor jättefint så allt såg bra ut.

Jag kan inte fatta att han blivit så stor och duktig liten kille. Redan 1,5 år liksom.

Nu får vi vänta å se 1-2 veckor om det blir nå biverkningar av sprutan. Jag kommer ihåg att Ida fick feber nästan precis på klockslaget 1 vecka efter att hon fick 18-månaderssprutan. Får se hur Måns klarar sig.

Än en gång: en fjantigt stolt mamma tillvärldens finaste barn <3

Av Louise Bertilsson - 27 april 2015 18:49

Var på loppis I lördags och köpte nostalgi. Manicklar! Ida älskar att greja med dem. Sätta ihop och ta isär i olika kombinationer - precis som jag gjorde när jag var yngre.


Nu har vi kommit hem från att ha demonstrerat utanför kommunhuset innan politikernas möte.

Hoppas att vi lyckades göra våra röster hörda om att de inte ska spara in nå mer på förskola och skola.

"Våra barn är våran framtid, sluta spara på våra barn!"

Hoppas att vi nådde fram.


Hyfsat mycket folk kom å visade sitt missnöje med alla orimliga sparförslag.

Bra med engagemang!!

Av Louise Bertilsson - 26 april 2015 16:59

Min nya ljuslykta jag köpte på mässan.

Av Louise Bertilsson - 26 april 2015 15:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards