Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Louise Bertilsson - 31 augusti 2010 19:28

UFS får bli min trogne följeslagare till jobbet hela veckan eftersom jag har fått ont på vänstra sidan vid bihålorna... och för att jag ska på kurs i helgen så jag vill inte riskera att bli ännu mer förkyld innan dess. FÅR liksom inte missa kursen!


Vi har varit till Ludvika idag - handlat och hälsat på Anders föräldrar. 


Har nyss tagit en lugn promenad, och nu är det dags för en dusch innan vi ska bänka oss i soffan och kolla på Fångarna på fortet och sen Time out.  

Av Louise Bertilsson - 30 augusti 2010 16:13

På hemvägen från jobbet åkte jag och UFS till Dynesius golvfirma och hämtade krokar till badrummet. Men det var ett svårt val tycker jag, fanns ganska mycket att välja på... men jag fastnade för en modell med fyra krokar.


Har nyss knåpat ihop en pannkakssmet som står i kylen och "drar sig" lite.

Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2010 16:47

Efter att både jag och Anders somnade i soffan bestämde vi oss för att baka istället. Vi gjorde äppelkaka, äppelpaj och så gjorde vi tacopizza. Ett riktigt köksrace =)

Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2010 16:34

Ni som har Dalarnas tidningar har kanske följt med i den högljudda protesten som handlar om jaktcocker spanieln Zeb (för övrigt Anders föräldrars vovve).


Detta kunde man läsa i tidningen i fredags tror jag att det var:

http://www.dt.se/nyheter/ludvika/article726349.ece


I tidningen i lördags: 

http://www.dt.se/nyheter/ludvika/article727405.ece och

http://www.dt.se/nyheter/ludvika/article727404.ece


Igår kväll på GävleDala visades följande klipp:

http://svt.se/2.33557/1.2123046/zeb_far_komma_tillbaka?lid=puff_2123046&lpos=rubrik 


Och på nätet kan man se dessa klipp med Zeb i huvudrollen:

http://tv.daltid.se/dtplay.php?cs=daltid.css&lan=swe&id=6132&ch=00019


Den lilla fyrbenta varelsen har fått mycket uppmärksamhet. Hoppas att han får komma tillbaka till sina gamla vänner på servicehuset! Håller tummarna för det!


  

Goa Zeb!

Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2010 16:31

Kollade på reprisen av Dansfeber som hade premiär igår kväll.


Men hallå?! Vad var det för program egentligen? Vad gick det ut på? Vi gillade det iallafall inte... det var inte ens kul.. och programledaren var inte mycket att hänga i julgranen heller...


Nej, vi kommer nog skippa det programmet i fortsättningen...

Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2010 09:45

Idag är det en typisk regn-och-rusk-dag. Perfekt faktiskt med tanke på att jag är förkyld. Och Anders börjar också känna sig lite lite förkyld. Hoppas att han klarar sig från värre än vad det är idag.... Håller tummarna för det!


Vi ska bara vara inne å göra ingenting idag förutom det allra nödvändigaste förstås (mat måste man ju ha och idag blir det crabfishlåda till lunch).


Kura i soffan under en filt och läsa en spännande bok låter inte heller helt fel =)

Av Louise Bertilsson - 28 augusti 2010 20:32

Lördag idag. Fortfarande förkyld, men på bättringsvägen (tänker på dig Sabina varje gång jag säger eller skriver det ordet - hehe).


Var till Ludvika idag. Kikade i affärer medans Anders tränade. Måste säga att den nya affären Eurostore var ganska bra faktiskt. Mycket fint (och mycket annat också förstås). Nya affären Nova Rum var också trevlig.

Nya gallerian börjar bli riktigt fin nu tycker jag! Välkomnande =)

Av Louise Bertilsson - 27 augusti 2010 18:21

Plattsättaren har varit här idag å kaklat och klinkat vårt badrum. Direkt när jag kom hem från jobbet var jag ju liksom tvungen att inspektera, och det blev SÅÅÅ bra! Är riktigt nöjd med vårt val av både kakel och klinkers =)


Förkylningen sitter där den sitter. En riktig ta-det-lugnt-dag idag. Lugnt på jobbet så det var ju passande.


Det blir väl snart destination soffan och där tänker jag stanna bra länge, hehe...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards