Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Louise Bertilsson - 31 augusti 2009 21:24

Sängen, here I come! (men först ska gaddarna borstas förstås)

Är tröttare än en sengångare.. Hmm. Vilken konstig liknelse, men jag kom inte på nåt bättre..


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 31 augusti 2009 16:12

Trött.


Det bidde inte bara gräsklippning med gräsklipparen, det bidde en tur med trimmern också. Dubbelt upp. 

Anders blev imponerad när han kom hem, tyckte att jag varit duktig =)


Nu ska jag göra fint på hallbyrån så att det bara är att ställa den tillrätta imorn. Vi får nämligen inte ställa in den idag eftersom limmet under mattan måste torka först, annars kan det bli fula märken. Så det är nog bäst att göra som de säger.

Av Louise Bertilsson - 31 augusti 2009 13:53

Golvet i hallen är inlagt och klart nu!!

Tummen upp! =)


Ska bläddra igenom posten och ta nånting att äta. Sen blir det gräsklippning.

Av Louise Bertilsson - 30 augusti 2009 19:52

Spegel spegel på väggen där...


Nu är den fina, ovala spegeln monterad ovanför hallbyrån.

Jättefint!


Medicinskåpet, tvättbänken och garderoben (städskåpet) är också monterat och står/hänger på plats i grovköket.

Kanon!


Nu är det dags att starta tvättmaskin, sen duscha.

Av Louise Bertilsson - 30 augusti 2009 13:12

Har nyss strosat runt i skogen och plockat lite gobitar till mamma och pappa. Eftersom varken jag eller Anders är särskilt förtjusta i svamp så glädjer vi andra istället, och jag är säker på att det uppskattas även fast de får rensa själva. Hehe.


Kantarellerna är väldigt fina där de står gula och lyser upp. Men det är liiiite klurigt att inte förväxla dem med gula löv som ligger på backen.. Många gånger tror man att det är svamp, men när man kommer närmare så, nej.


Tänk att det många gånger är svårt att se de rackarna som gömmer sig på de mest konstiga ställen; under gräs, löv, barr.


Skogens guld? 


 

Av Louise Bertilsson - 30 augusti 2009 11:30

För ett par timmar sedan förberedde jag kvällens grillning - kycklingen är marinerad och potatisen är skalad och håller på å kokas.

Det blir ju sååå himla gott när man låter kycklingen ligga och dra sig många timmar i marinaden!

Det blir hemmagjord potatissallad och grillad kycklingfilé.

Gott!

Ser fram emot kvällsmaten =) 


Nu ska vi strax äta blodpudding.

Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2009 16:05

För några veckor sedan fick jag se att det har börjat växa 2 solrosor där jag la jord och sånt när jag grävde bort rabatten på framsidan.


Så här gula och fina är de nu:


 

Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2009 12:50

Klockan 08.00 i morse kom en hantverkare hit för att lägga nytt golv i grovköket. Meningen var att han skulle ha gjort det redan igår, men det strulade med ett annat jobb han var på så tidsplanen höll inte. Men det gör inte så mycket eftersom de kompenserade oss genom att lägga in det idag istället. Det är nog inte alla som skulle ha jobbat extra en lördag bara för våran skull.


Kanonsnyggt blev det med det nya golvet, nöjda!


Å på måndag kommer han å lägger in golvet i hallen.


Vi åkte till Nautilus å tränade nu på förmiddagen, sen skulle vi köpa golvlister, men de var slut i den dimensionen vi skulle ha. Bättre lycka nästa gång hoppas vi på.


Passade på att smita in på Vero moda där det var 70 % rea på ganska mycket kläder faktiskt. Köpte en jeanskjol för 54 kr. Billigt.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards