Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2010

Av Louise Bertilsson - 31 december 2010 10:43

Vill önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!


Hoppas att år 2010 har varit till belåtenhet.


Jag är helt säker på att år 2011 kommer att bli ett fantastiskt år. Ett minnesvärt år - det är ju då våran prinsessa kommer till världen och blir en del av familjen Bertilsson/Jansson!


Längtar. Men fram tills dess ska vi njuta av tiden hon är i magen; av den fantastiska känslan av att vara gravid. Det är klart att det finns jobbiga stunder med en bebis i magen, men det är samtidigt fantastiskt. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men just nu är jag faktiskt stolt över min bebismage. Det är mysigt, men samtidigt ofattbart att det ligger en liten människa där inne...


Längtar även tills jag kommer känna första sparken, än så länge håller hon sig lugn där inne. Hon brås nog på sin mamma som tydligen också var väldigt lugn i magen för lite mer än 26 år sedan. Hehe.


Halkade visst över i bebisprat när jag i själva verket bara ville önska alla läsare ett  

 

GOTT NYTT ÅR!! 



Hoppas att ni fortsätter läsa även nästa år!

Av Louise Bertilsson - 30 december 2010 17:58

Har haft besök av nästan hela familjen Stjerna nu på eftermiddagen. Det händer inte alltför ofta att vi ses, men när det väl händer så är det riktigt trevligt! =)


Om inte förr, så ses vi i mars/april när eran knodd kommit till världen =)

Mycket bebisgos blir det 2011, det är ett som är säkert! =)

Av Louise Bertilsson - 30 december 2010 13:22

Blir tokig på alla dessa val man tvingas göra! Varför kan inget vara lätt och självklart?

Av Louise Bertilsson - 30 december 2010 11:22

Fick ett kort i brevlådan idag där det stod en kanonfin dikt på framsidan som jag vill dela med mig om. Läs och njut!


I väntans tider

 

Vilken glädje det är

att få gratulera

till att ni om en tid

kommer att bli flera.

 

Av allt fantastiskt

vi människor gör

finns inget så stort

som det ni står inför.

 

Ett barn tar form

sekund för sekund...

Men allt man kan se

är en mage bli rund.

 

Och när barnet är redo

att sen komma ut

är all längtan och väntan

äntligen slut.

bio

Av Louise Bertilsson - 29 december 2010 21:31

Har varit på bio idag.


Harry Potter och Dödsrelikerna del 1.


Den var bra! Men är faktiskt lite smått irriterad på att de inte kunde göra EN film av sista boken. Nu måste man ju tillbaka för att se slutet nångång sommaren 2011. Allt för att tjäna pengar antar jag, alla som har följt Harry och hans vänner kommer ju liksom gå på sista filmen också, och det är väl det de vet...


Aja, bra var den iallafall. Men vettetusan om man kan kalla det barnfilm... Njaee...

Av Louise Bertilsson - 29 december 2010 11:51

Både jag och Anders blev sugna på julmat. Igen.


Lite mellandagsjulmat kan väl inte skada!


Sagt och gjort. Vi köpte en till Nygårda julmust och nu står Janssons frestelse i ugnen, äggen kokar på spisen och prinskorvarna/köttbullarna ska snart stekas. Rödbetssalladen, den skivade kalkonen och hemmagjord röd vinbärsgelé (Anders favorit) är det ju bara att ta fram ur kylen. Det enda som kommer att saknas på vårt julbord idag är den obligatoriska skivbara leverpastejen... stackars mig! Men jag får väl försöka överleva på nåt vis...


Smaklig måltid önskar jag oss! =)

Av Louise Bertilsson - 28 december 2010 16:54

Av nån konstig anledning är det en trist dag idag. Det är kallt ute och jag har ingen egentlig lust att göra nåt speciellt. Trök!


Anders grejar nere i barnrummet. Jätteduktig är han!

Jag har iallafall gjort risbräck. Alltid nåt.

Av Louise Bertilsson - 28 december 2010 11:33

Har varit på mvc på förmiddagen för en koll. Vikt och blodtryckskoll. Men det allra roligaste är ju att få lyssna på prinsessans hjärtljud som tickar på i snabb takt! Det är alltid en lika häftig känsla att få höra det lilla knytet.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards