Loja har ordet!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Louise Bertilsson - 31 oktober 2009 18:45

Eftersom det är allhelgonaafton idag ska vi kolla på en spännande film som heter Imse vimse spindel.


Enkel handling: Ett bett och du är död...



Av Louise Bertilsson - 31 oktober 2009 18:36

Tapetseringen av vardagsrummet är helt klart nu. Ett kanonbra resultat!

Jag tycker att tapeterna ger ett ombonat, mysigt och varmt intryck! Är SÅÅ nöjd med valet!!


Vi har till och med börjat flytta in möbler eftersom Anders har varit duktig å satt golvlister och dörrfoder redan!


Imorn åker resten av golvlisterna på plats, + fönsterlampor och gardin och de sista möblerna. Perfa!


Kan inte beskriva i ord hur skönt det känns att få tillbaka sitt vardagsrum, men först nu känns det som att vi har fått VÅRAT vardagsrum! Nu har VI valt hur vi vill ha det och vi är fruktansvärt nöjda med resultatet!


Nu väntar vi bara på nya soffan och det nya soffbordet för att sätta dit pricken över i:et.

Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2009 18:51

4 monsterklädda barn har nyss varit här och plingat på dörren och frågat den klassiska halloween-frågan: Bus eller godis?

 

Hade inte en tanke på att det, men som tur var så hade vi lite godis hemma.


Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2009 14:35

TACK för den goda spökbakelsen jag fick idag på jobbet när vi hade planering. Det var verkligen jättegott!

Ni är såå snälla!

Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2009 14:29

Rethostan jag drabbats av har gjort att jag är väldigt hes i halsen.

Ibland när jag pratar så spricker röster och det kommer inte nå ljud alls. Annars så skorrar det och låter inte alls som jag. Jobbigt för alla andra som ska lyssna på mig, men jag lider inte så mycket. Det dryga är hostan. Har iallafall varit till apoteket och köpt Noskapin (rethostmedicin) för de jag hade är strax slut.

Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2009 14:23

Fredagsmys.


Nu är det slut på veckan, nu är det dags för fredagsmyyyys!


Redan fredag. Igen.


Fredagar är den härligaste dagen i veckan.

Jobbveckan är slut, man har hela helgen framför sig och man vet att man får komma hem till sitt och bara göra det man vill. Och sen på kvällen är det fredagsmys framför tv:n. Just nu har vi ju inte så mysigt i vårt vardagsrum eftersom det ser ut som en byggarbetsplats, men det börjar likna nåt.


Även fast lördagar också bjuder på sitt när det gäller mys framför tv:n så är ändå fredagar något speciellt.

I alla fall i min värld.

Av Louise Bertilsson - 29 oktober 2009 21:35

Kan man ha canvastavlor på tavelhylla? Är det snyggt?

Av Louise Bertilsson - 29 oktober 2009 18:20

Anders gjorde ett mycket oväntat fynd i tapetlimshinken idag när han höll den i handen och doppade ner en pensel i hinken för att kunna limma på väggen (det var bara lite lim kvar på botten så 10-litershinken var inte alls tung - ifall du undrar).


Han kollade ner i hinken, kollade sedan på sin arm och sen tillbaka igen.

Jag fattade verkligen ingenting.


Till slut säger han nånting i stil med: "hur har det kunnat hamna där?"


Va?


Kan du gissa vad han hittade?


Fyndet var sitt armband som ligger nere på botten i limhinken och simmar i geggan.

Jag fick göra en insats.

Armbandets knäppning hade gått upp lite, men med en tång fixar det sig lätt som en plätt.  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards