Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2013

Av Louise Bertilsson - 29 juli 2013 12:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 28 juli 2013 12:15

 


Sommarbusar ute!

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2013 21:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 27 juli 2013 20:00

Att jag gillar att fynda är väl ingen hemlis, men ibland kan man inte låta bli att dela med sig av sina fynd. 2 dagar i rad har jag gjort riktiga fynd på Facebook. Ena dagen bidde det en säng med madrass till Ida och andra dagen ett höstset med skaljacka, överdragsbyxa, fodrade stövlar och regnvantar (också till Ida). 


Ida har invigt sin nya säng som numera står i lekrummet. Hon är jätteduktig att somna i den, även fast det var lite protester första natten. Hon har fått en ny nattlampa också som hon gillar, och den gjorde nog att hon lättare kunde sova i sitt nya rum och i sin nya säng. Men på natten kommer sessan intassande till oss och somnar oftast om på ett litet kick i våran säng, mellan mamma och pappa. Eller så ber hon att pappa (hon vet att mamma inte orkar just nu) ska följa med henne tillbaka till hennes säng så hon kan fortsätta sova där. 


Tror nog att vi iallafall har lyckats med våran plan; nämligen att göra spjälis fri till bebisen! =) Det var den huvudsakliga planen, och det kan vi väl anse att vi har gjort. Ida är nämligen stolt över sin nya säng och sin nya nattlampa. Det värmer! 

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2013 19:54

Klockan 07.15 en varm sommardag kan det se ut så här hemma hos oss;


 


Ida står ute i foppa-tofflor och pujje och målar med pensel och vatten. Regnvatten från gårdagens åskoväder var det till och med. Superglad och pigg tjej är hon oftast på morgonen! Och det är svårt att inte följa hennes exempel när det är soligt och fint ute så tidigt på morgonen. 


Av Louise Bertilsson - 27 juli 2013 10:11

Idag är det en milstolpe för mig å Liten i magen. Det är nämligen bara 100 dagar kvar tills vi får träffa Dig, älskade barn! <3

Statistik på hur långt graviditeten har gått. Längst ner står det hur många dagar det är kvar. Å idag ordet alltså 100 dagar kvar. Spännande!

Av Louise Bertilsson - 25 juli 2013 20:53

Hade tänkt göra ett längre inlägg med bilder men vädret satte stopp för det. Tyvärr. Det är värsta åskan med både blixtar å dunder ute. Å när jag ska göra längre inlägg vill jag inte göra det via mobilen. Men nu vet ni iallafall att vi överlevt den supervarma dagen ;-)

Av Louise Bertilsson - 24 juli 2013 15:30

Här i skuggan under äppelträdet tillsammans med en bok trivs jag bra!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards