Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2011

Av Louise Bertilsson - 30 januari 2011 18:14

Anders håller på å rensar avloppen i badrummet uppe. Det är badkarsavloppet som får sig en omgång innan det blir alldeles för igengeggat.


Jag håller mig taktiskt undan, för jag känner på mig att det är spyvarning om jag går dit. Och det räcker med att spy en gång om dagen...

Av Louise Bertilsson - 30 januari 2011 16:37

Det är en pyroman i farten här hemma. Men det är inte alls så allvarligt som det låter...

Anders har nämligen nyss oljat in vårat köksbord och nu är han ute och eldar upp trasorna. Det är ju risk att de självantänder annars då då "offrar" han sig på att elda dem... kan nästan se hans min när han tänder elden... hehe..


Semla nr 2 åts idag och det var precis lika gott som igår =)


Rensat på förrådet och i det som ska bli lekrum har vi gjort idag också. Skönt när det börjar bli ordning och reda. Men innan det börjar likna nåt så måste vi besöka humboberget med en massa bråte... Och så ska barnrummet bli klart så att vi kan börja inreda det med bland annat garderober. Det är iallafall skönt att ha kommit en bra bit på väg med det vi gjort idag.


Anders har förresten slipat lite på ena väggen i barnrummet idag. Men det var tungjobbat så han får ta det i etapper. Men nu är även det påbörjat + att vi har pratat och diskuterat lite kring vårens/sommarens projekt. Det blir nog bra det här ska ni se! =)

Av Louise Bertilsson - 30 januari 2011 10:34

Finns inte ord för hur mycket papper man samlar på sig. Och när man väl tar tag i dessa högar av papper så tar det riktigt lång tid. Har nämligen nyss gjort ett pappersryck och rensat och satt in i pärmar. Skönt nu när det är klart. Men att det ska vara såå svårt att hålla ordning kontinuerligt och slippa högarna som annars lätt blir... måste bli en skärpning på det området tror jag visst bestämt.

Av Louise Bertilsson - 29 januari 2011 16:27

Fick se att fettisdagen är i mars i år och så länge tänker jag då inte vänta, så idag bestod dagens fika av en supergod och efterlängtad semla!


Årets första semla var det och det var verkligen en riktig njutning.

Av Louise Bertilsson - 28 januari 2011 22:11

När jag varit still ett tag låser det sig i rumpan, speciellt på höger sida. Känner mig som en gammal tant när jag ska försöka resa mig, det slutar oftast med att jag behöver hjälp. Inte kul. Men det hör tydligen till när man väntar bebis... och då är det helt plötsligt okej =)


Gaddarna ska få sig en omgång, sen ska jag krypa ner i sängen. Önskar att nån kunde värma den åt mig innan bara så jag slipper frysa ihjäl när jag lägger mig....

Av Louise Bertilsson - 28 januari 2011 17:38

Huset är städat (både golv, toaletter och diverse plock). Tvätten är bortplockad. Skötbordet är helt färdigmålat. Maten är på g. Jag är trött.


Nu är det helg. Välkommen säger jag.

Och jag laddar inför kvällens fredagsmys till Let´s dance och med världens bästa sambo.


Trevlig helg allesammans!

Av Louise Bertilsson - 28 januari 2011 14:44

Slutade 13 från jobbet idag. Härligt med tidig helg!


Har grejat och grejat hela tiden sen jag kom hem. Både ditten och datten är fixade redan, bland annat så har jag städat toaletterna inkl. badkaret på stora toaletten, torkat av bänkar och plockat lite allmänt både med tvätt och annat.


Nu tog jag en välbehövlig fikapaus, men snart ska penseln fram å så ska jag måla skötbordet för tredje och sista gången. Sen är det klart! =)


Dags att hugga in på en kokosboll. Mums!!

Av Louise Bertilsson - 27 januari 2011 21:39

Nu är det alldeles strax dags att ta John Blund i handen och förflytta sig till sängen. Kudden ropar!!


Men först ska tänderna borstas och så ska jag välja kläder till imorn. Det finns inte tid till det imorn bitti eftersom jag öppnar.


Natti natti.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards