Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2012

Av Louise Bertilsson - 31 december 2012 10:03

Sista dagen på året 2012. Jag skriver en gott nytt år-hälsning redan nu, för jag vet inte riktigt hur tiden medger senare idag. Väntar nämligen besök av världens bästa Chapmans.  


Hoppas att alla mina läsare har haft ett bra år!


Jag kommer att finnas här vid tangentbordet eller via mobilen och blogga och dela med mig av mitt och min familjs liv så fort andan faller på. Jag hoppas att ni vill hänga med mig in i 2013!


 

GOTT NYTT ÅR!!

Av Louise Bertilsson - 30 december 2012 19:40

Efter att jag har gett Ida välling inför läggdags så löd våran konversation så här: 


Jag: Är du trött?

Ida: "mmm"

Jag: Vad vill du göra då då?

Ida: "såja" (som betyder sova)

Jag: Vart ska du sova nånstans?

Ida: "bibblis" (som betyder "spjälis")


God natt älskade barn! 

Av Louise Bertilsson - 30 december 2012 15:00

Tänk vad man kan undra hur vissa saker bara "hamnar" nånstans där de inte alls ska vara. Det liksom bara händer. Och ännu fler sådana förvirrade roligheter har vi stött på sen Ida började gå, då är det lätt hänt att saker får fötter och försvinner från sin plats. Men jag måste erkänna att hon inte är den enda, jag är också förvirrad ibland. Det har hänt att jag har ställt in saltkaret i kylskåpet på jobbet... men det har nog gått av bara farten när jag ställt in alla kylvaror. Men ändå. 


Trots att jag vet att saker lätt får fötter och vandrar iväg så måste jag erkänna att jag blev lite paff när jag hittade det här när jag skulle plocka reda lite under skötbordet:

 


Ida hade varit i farten och lagt sin kniv (förstås i plast) bland blöjorna. Misstänker att hon har skurit nånting. Hon fick nämligen massa lekmat och tillbehör i julklapp och vissa av maten är delningsbara och sitter endast ihop med kardborreband. Så hon har säkert haft med sin nåt att skära och så har nåt kommit i mellan och då har kniven blivit liggandes på första bästa ställe; bland blöjorna. 


Var bara tvungen att dela med mig av den här bilden som kanske egentligen skulle passa in i en skräckfilm. Hihi =)

Av Louise Bertilsson - 30 december 2012 14:21

Jahapp. Då var det bara att gilla läget då... Har fått ett mycket ovälkommet munsår så här precis innan nyår. Inte alls lägligt. Salva på och hoppas att det kan försvinna fortare än kvickt. Håller tummarna för det.

Av Louise Bertilsson - 30 december 2012 10:41

Plusgrader. Is, slask och modd. Det var inte riktigt planen så här näst sista dagen på året. 

Alla jul-och nyårskänslor försvann på ett litet kick. Fick en impuls att kasta ut granen, vi får se hur det blir med den saken, men just nu hägrar vårkänslorna inom mig. 


Vi har nyss kommit in från en isig och moddig pulkapromenad. Det gäller att passa på medans det överhuvudtaget finns nån snö/is kvar att åka på. Det är som sagt näst sista dagen på året idag, men det känns som mars.. riktigt vårväder ute ju! Och det är ju jättebra, men INTE så här års!! Vårvädret får gott och väl vänta på sin tur, nu är det fortfarande vinter och då vill vi ha minusgrader och snö. 


Nu steks det pannkaka i köket för fulla muggar, och jag ska strax bege mig till tvättstugan och hänga tvätt. 

Av Louise Bertilsson - 29 december 2012 22:12

Spännande. Superspännande till och med. Bra story. Bra skådespelare. Ja- jag pratar helt enkelt om det bästa i filmens värld, nämligen Johan Falk. Har nyss sett den tredje av de sex nya å det var inte många minuter det INTE var spännande. En film helt i men smak helt enkelt.

Hoppas på fler i Falk-serien även efter de sex insläppta. Bättre filmer i den genren finns inte.

Av Louise Bertilsson - 29 december 2012 18:05

Pulkapromenader blir det ganska många nu så här på vintern, speciellt när man har en pulkatokig tjej i familjen. Idag gick pulkapromenaden ner till postlådan för att posta en försenad, men förhoppningsvis välkommen, julklapp. 


När vi kom hem igen avslutade vi promenaden med att hon fick sladda med pulkan. Hon fullkomligt tjuter av lycka när pulkan snurrar runt! =)


Hon älskar även att sladda med bilen, och ibland får hon sin vilja igenom när tillfälle ges. Det är lite svårt att göra hennes till lags alla gånger, för oftast befinner vi oss mitt på vägen när hon frågar efter att få snurra... 

Av Louise Bertilsson - 29 december 2012 15:20

Ida fick en julklapp igår när vi hälsade på hemma hos Fabian å Felix. I paketet låg världens finaste mössa som Junia har sytt till världens finaste lilla Ida.

Tusen tack!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards