Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2013

Av Louise Bertilsson - 30 juni 2013 19:40

Idag har det varit en perfekt dag i mitt lilla liv. En sån där rosa fluffig dag då allt är bra. Jag njuter för fulla muggar! Jag passar verkligen på att njuta av de bra dagarna, för då blir de tunga dagarna liiiite lättare på nåt vis. 


Semestern inleds imorn. Och på tisdag går jag in vecka 23, och jag kan säga att jag mår ganska bra överlag. Gårdagen var jobbigare i allmänhet så idag njuter jag. Dagen idag har nämligen varit bra på alla sätt och vis. Men jag behöver dock lägga mig ibland när det blir för jobbigt med foglossning och tung mage (behöver avlasta tyngden neråt ibland), men så här års kan det lika väl göras ute. Så Anders snickrade, Ida plockade blommor och jag låg på en strandmadrass i gräset och njöt av min familj som grejsade med sitt, och Liten i magen som puffades lite med sin mamma. Behöver jag säga att jag är lycklig?! 


Kvällen inleddes med grillad kyckling, pommes och hemgjord tzatziki som enligt mig är bland det godaste som finns. 


Som avslutning kommer jag krypa upp bredvid finaste mannen i soffan och titta på film, och äta nåt gott. 


Mannens 30-årspresent är förresten fixad också, och jag hoppas verkligen att jag lyckas med min överraskning =) 


PS. Inte ens regnet som hälsade på ett par gånger under dagen kunde förstöra min dag. DÅ vet man att det är en bra dag! 

Av Louise Bertilsson - 30 juni 2013 15:45

4-klöver har man ju hört talas om, men 7-klöver?!?

En fyrklöver betyder ju lycka, men vad betyder en sjuklöver?!?

Av Louise Bertilsson - 29 juni 2013 18:21

Idag är en av tre dagar jag säger grattis till pappa på namnsdagen. Imorn är andra dagen. Men jag bakar ihop dem och säger dubbelgrattis idag, för det är idag som tilltalsnamnet är representerat i almanackan. 


Grattis från oss 3 i Smedjebacken världens bästa Peter! =)

Av Louise Bertilsson - 28 juni 2013 13:30

Nu ni gott folk kan jag meddela att jag har semester!! 


Jag hade rätt, nedräkningen hann knappt börja förrän den var slut, och nu står jag här med 5 härliga veckors semester framför mig tillsammans med de bästa. 


Ha en bra semester allihopa, för det är precis det jag tänker ha! =)

Av Louise Bertilsson - 27 juni 2013 18:05

Ibland går det bara inte att hålla tillbaka tårarna när man gör illa sig. När det gör fruktansvärt ont så man skriker och tårarna kommer på en gång, + att man blir arg och rädd på samma gång. Rädd för den hemska tanken ifall jag blivit träffad lite längre ner. Fydå, hemska tanke. Tur i oturen hade jag, men riktigt rädd och ledsen blev jag. Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite, tycka lite synd om mig själv. För det får man faktiskt göra ibland, tycka synd om sig själv alltså. 


1 dag kvar! =)

Av Louise Bertilsson - 26 juni 2013 18:38

Oj, nedräkningen har nästintill inte ens börjat förrän jag inser att det bara är 2 dagar kvar på jobbet innan det vankas semester. 2 dagar bara! Sen är vi lediga tillsammans i hela 5 veckor. Oj oj oj vad vi ska njuta, och få lite nyttigt gjort också förstås. Men vi ska först och främst ta hand om varandra, mysa, och göra det som faller oss in för dagen. Inga krav (mer än det inplanerade). 


2 dagar. Sen så. 


Ingen idé att fortsätta nedräkningen, vi är snart där ju! =)

Av Louise Bertilsson - 23 juni 2013 20:07

Nu hugger jag in på en tallrik med saftiga vattenmelon-klyftor. Mums!!

Av Louise Bertilsson - 23 juni 2013 12:48

Har hört en massa bra om den här så jag var tvungen att testa. 


 


Men nej, den var inget för mig. Gillade den helt enkelt inte. Håller mig till de andra chokladsorterna istället, för det finns MYCKET godare än denna, tycker jag. 



Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards