Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Louise Bertilsson - 31 augusti 2011 20:00

Vad härligt det låter när pappa Anders och Ida pratar med varann. Ida jollrar och skrattar till svar när pappa pratar med henne. Underbart att sitta i rummet bredvid och lyssna på dem. De håller på och byter om till pujje samt byter blöja, så det är med andra ord skötbords-konversation på hög nivå i badrummet.

Av Louise Bertilsson - 31 augusti 2011 14:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 31 augusti 2011 13:27

Vi har varit på mitt jobb och hälsat på idag. Trevligt trevligt. Ida somnade och så lånade vi en vagn som hon kunde sova i. Ute.


När det vankades lunch åkte vi hem.

Efter att både jag och Ida ätit lunch så gick vi ut med vagnen. Ida somnade bums! Och så gick vi några gator. Sen fick jag lägga i en högre växel, sprang nästan. Det började nämligen regna. Spöregna. Så jag bidde en blöt mamma! Men Ida sov lyckligt ovetande om sin blöta mamma. Ställde henne på altan och hon fortsatte sova typ 10 minuter efter att vi kommit hem.


Jag har börjat med en ny satsning, nämligen att försöka få Ida att sova ute åtminstone en gång varje dag. Det måste vara jätteskönt att få sova ute!! Och idag har hon sovit ute 2 gånger, superbra!! Det är bra på så vis att både Ida och jag får luft. Lufta näsan måste man!! Det är skönt att komma ut lite.


Apropå lufta.... Nu känner jag att det är dags att lufta lillfrökens rumpa... det stinker ;)

Av Louise Bertilsson - 30 augusti 2011 21:20

Ludvika idag. Köpte taklister till badrummet. Veckohandlade på Willys.

Ärade Lyviksberget med ett besök också. Hamnade inne på Coop bygg där de hade lagerförda vitvaror till 30% rabatt. Vi kikade runt lite och kom till slut ut med en torktumlare rikare. Vi har pratat ett tag om att skaffa en torkis - till sängkläder, filtar och annat som man vill ha mjukt och skönt. Sånt som är stort och otympligt att torka annars... (förutom när man kan hänga ut). 


Och idag slog vi till. Det var ju perfekt tajming med tanke på att vi ändå hade släpet med oss till stan pga de långa taklisterna. Så i helgen ska det bytas sängkläder!! Tvätta, sen torka =)


När vi kom hem åt vi. Sen gick jag och Ida till grannen/jobbarkompisen mitt emot på dropp-in-lingon&blåbär-visning. Trevligt att prata lite.


Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2011 18:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2011 18:53

Ett nytt meddelande i utvecklingsföljetongen: Ida har vänt sig från rygg till mage idag! Alldeles nyss, i soffan, för att vara mer exakt. Hon såg lite förvånad ut när hon låg på mage helt plötsligt och höll upp huvudet. Träning ger färdighet!!


Mamma blir sååå stolt över sin älskade lilla tjej =)

Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2011 18:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2011 09:42

Jag är alldeles såld på Tradera. Det är såå kul att sitta och titta på bebiskläder, man kan bli sittandes länge länge. Och även fast man inte vinner ens en bråkdel av alla auktioner man kikar på så är det ändå kul att titta. Ibland gör man riktiga fynd, speciellt när utropspriset bara är 1 krona. Senast bidde det ett par tuffa jeansleggings till Ida! =)


Jag skulle egentligen behöva ta mig i kragen och lägga ut lite auktioner jag också. Filmer. Men det tar tid, och jag känner väl kanske inte att jag har den tiden riktigt... men jag kan ju göra lite reklam här istället, så om det är nån som är intresserad av att köpa film, skicka en kommentar vetja!


Nu börjar det bli dags att göra lillfröken klar för dagen. Hon tog rejäl sovmorgon idag och har ganska nyligen vaknat. Men det är ju inte så konstigt när nattmålet var kl (06.20), då blir det senare frukost. Så nu ska pujjen av, sen är det dags för frukost för lilla Ida!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards