Loja har ordet!

Alla inlägg under mars 2011

Av Louise Bertilsson - 31 mars 2011 16:51

Anders bygger ihop hyllorna som vi köpte på Ikea i lördags. Måste gå å inspektera å se hur fint det blir!! =)

Av Louise Bertilsson - 30 mars 2011 17:31

Var och hämtade ut mitt nya körkort idag.


Det var lite kul att lyssna på de två männen som hjälpte mig. (Ja de var två stycken för den ena höll på att lära sig). Fick hålla mig från skratt många gånger under de få minutrarna jag stod där och väntade.


Den mer erfarne killen (A) skulle lära den andre mannen (B). Han frågade typ idiot-frågor som typ: A- vad är hon?

B- hon är kund

A- ja, då trycker du på kundärenden

B- vad ska du göra?

A- jag ska lämna ut ett körkort till henne

B- ja, då trycker du på utlämning (eller vad det nu hette)

A- nu ska du fråga kunden om hon har med sig sitt gamla körkort

B- (vänd mot mig) har kunden med sig sitt gamla körkort?


Så där fortlöpte hela processen tills de hade kontrollerat alla uppgifter och tryckt på alla knappar som skulle tryckas på, samt makulerat mitt gamla körkort. 

Kul att lyssna på var det iallafall.


Jag fick till slut mitt körkort.


Och mannen som blev lärd avslutade det hela med att säga: "kör försiktigt" innan jag gick därifrån. Hehe.

Av Louise Bertilsson - 29 mars 2011 19:40

Min högra axel är inte kul just nu. Den ömmar och gör ont. Stramar liksom. Kan kanske bero på att jag sover oftast på den sidan... men det är inte lätt när det inte finns så mycket andra val. Ska försöka ligga på vänster sida i natt istället, men det är inte lika lätt på nåt vis.... och det gör ont, både i magen och i ryggen, när jag ska vända mig... och det låser sig i rumpan så jag känner mig helt handikappad. Och det gör ont.

Men när jag ligger på höger sida känns det bättre av nån konstig anledning och då blir det ju att man gör det som är bekvämast. Axeln kanske inte gillar det dock... eller så beror det på nåt annat... en nerv i kläm kanske?


Blir att värma vetekudden och inta soffläge strax.

Av Louise Bertilsson - 29 mars 2011 17:24

Rutinkontroll på mvc idag. Igen känns det som eftersom det bara är två veckor mellan kontrollerna. Men det är skönt att de har koll iallafall - det känns som att man blir väl omhändertagen när man är gravid. Tagen på allvar liksom. Tryggt.


Mätte magen, urinprov, blodtryck, blodvärde, blodsocker, hjärtljud - allt såg jättebra ut!!


Sammanfattningsvis kan man säga att prinsessan har det alla tiders i min mage! =)

Av Louise Bertilsson - 28 mars 2011 21:47

Personalmöte idag. Hann åka hem å vila lite eftersom jag slutade 15. Det var välbehövligt. Somnade på en gång och blev väckt en halvtimme senare av Anders.


När personalmötet var slut så fick jag en present. Eller vi rättare sagt.

En bröllopspresent från mina jobbarkompisar. En liten blomma inslagen i ett litet paket, ett kort + ett till paket. Ett tungt paket rättare sagt.


Jag fick order om att jag och Anders skulle öppna det tillsammans när det bara var vi i närheten. Fick även veta att vi absolut inte fick vända och vrida på paketet, för det var skört, samt att vi skulle sätta in den i vägguttaget och prova den...

Fick även veta att det var nånting som anspelade på sex. Den är blå och durrar sa de... Och så skrattade de... Hmm...


När jag kom hem öppnade vi paketet tillsammans. Försiktigt. Vågade knappt, ifall det var nånting som skulle hoppa ut... men det var det inte... det var istället så att det låg en påse däri. En påse full med grus (så det blev grus över hela bordet för den var inte riktigt stängd) som gjorde paketet tungt. Och ett kuvert med presentkort.


TACK så mycket!!


PS: Det var mycket bättre med presentkort än med en sån där blå durrande sak... hehe ;)

Av Louise Bertilsson - 28 mars 2011 12:38

I morse var det tungt att kliva upp ur sängen. Tror nog att tidsomställningen igår gjorde sitt till + att det var måndag morgon...


Kvällsmöte idag på jobbet idag också. Bra tajming... eller inte.. men det ska nog gå det också.

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2011 19:52

Det hjälpte tydligen att tappa tålamodet, för helt plötsligt så fungerade det och beställningen är ivägskickad...


NU blir det duschen!

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2011 19:37

Inte min dag idag. Har nämligen försökt beställa bilder ett tag nu, men det funkar inte. Får försöka igen imorn för nu har mitt tålamod försvunnit!


Duschen nästa, sen soffan...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards