Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2012

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2012 19:15

Efter lunch tog jag och Ida vårt pick och pack och drog till Ludvika för att hälsa på tvillingpojkarna Felix och Fabian, och deras mamma förstås också! =)


Vi spenderade eftermiddagen där och jag fick låna bebisarna lite och jag finner inte ord för underbart det är att hålla liten bebis i famnen. De gnydde lite, men fann sig till ro även hos mig. Sötnosarna!


Och ja, det skulle vara en lätt underdrift att säga att jag blev bebissjuk... det blir man ju alltid när man träffas såna där gobitar. När man får känna den där obeskrivliga bebisdoften. Det är härligt!


Det gjorde inget att det regnade massa idag när vi fick lite extra energi av att ha sniffat bebis. Tvillingarna blev 3 veckor igår. Tänk att de redan är 3 veckor. Jag minns dagen då deras mamma ringde och berättade att hon var gravid, att de varit på ultraljud och fått reda på att det var två bebisar. Jag minns den dagen som igår. Och nu har det gått nästan 5 månader sedan dess. Helt sjukt vad tiden går fort.


Felix, som är liiiite större än Fabian, är nu precis lika stor som Ida var när hon var som minst. Och jag kommer inte ihåg att hon faktiskt var så liten. Man glömmer. Snabbt. Man glömmer, men minns ändå på nåt konstigt sätt. Jag kommer ju ändå ihåg Idas spädbarnstid när jag såg de små pojkarna idag.


En kanontrevlig dag trots regnet. Det finns helt enkelt inget dåligt väder för att lukta och gosa med bebisar =)

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2012 19:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 31 maj 2012 09:11

Hörde ett högt ljud längre ner på gatan. Gick till fönstret för att se vad det kunde vara. Sopbilen! Ja, just jäklars, det är ju torsdag idag. Så jag sprang in på toaletten här uppe och hämtade bajspåsen, och sprang ut. Snabb som blixten var jag för jag hann före sopbilen! Kändes fräschast än att den där illaluktande påsen skulle ligga i soptunnar några veckor till...

Av Louise Bertilsson - 30 maj 2012 21:01

Anders har långa arbetsdagar på onsdagar. Längsta dagen på hela veckan. Och vips så var det onsdag idag igen. Men nu är det slut med dem, han har gjort sista lång-onsdagen på över ett halvår nu och han såg väldigt glad ut när jag sa det till honom idag. Nästa onsdag är röd - då är han ledig. Och sen är det skolavslutning, och onsdagen efter det har han sommarlov. Sen i höst ska han vara pappaledig. Så idag fick han "njuta" av sista långa onsdagen på länge.


När Anders kom hem lagade vi mat. Sen gick jag ut och klippte gräset. Anders och Ida plockade reda på alla riskorn på golvet efter kvällsmaten, sen gick de till lekparken och gungade en stund. Jag och Ida hoppade in i duschen medans Anders gjorde rent gräsklipparen och grejade lite med annat.

Av Louise Bertilsson - 30 maj 2012 08:02

Efter regn kommer solsken. Den här natten har nämligen varit perfekt. Med undantag för en nappisättning sov prinsessan hela natten, från 20-6.30 Tummen upp!


Skillnaden mot gårdagens jojo-natt var att vi satte på henne sovpåsen igår kväll när vi la henne och då har hon inte riktigt samma rörelsefrihet. Hmm, undrar om det kan ha varit därför som hon sov bättre. Täcke är nämligen inte att tänka på för det sparkar hon bara av sig, eller trasslar in sig i. Och när det har varit så varmt de här dagarna har hon bara haft pujje på sig. Men igår var det kyligare i sovrummet på nereplan igen så då satte vi på sovpåsen. Och vips så blev natten bättre. Mycket bättre =)


Just nu sitter Ida på golvet och läser böcker. Och jag passar på att uppdatera här.

Av Louise Bertilsson - 29 maj 2012 21:12

Det är inte alltid så lätt att förklara saker på engelska....


 


Var bara tvungen att dela med mig av den här förklaringen. Tyckte det var roligt, men AJ!

Av Louise Bertilsson - 29 maj 2012 13:22

Hmmm. Alla nätter är inte lika bra nätter. I natt var det en böknatt.


Ida har kommit på att det är skönt att sova på mage. Men det är bara det att då backar hon och sätter sig upp. Omedvetet är jag helt övertygad om. Så där sitter hon, halvsovandes i spjälis. Och jag får lov att lägga henne ner igen, då somnar hon om ganska snabbt. Så har vi hållit på inatt. Hon sätter sig upp i sömnen, och jag lägger henne ner. Jag har med andra ord fungerat som jojo, upp och ner i sängen. Inte kul när man bara får sova korta stunder.


Efter 4 timmars jojande la jag henne bredvid mig i sängen, vi somnade ganska snabbt båda två (alla 3) och då fick vi sova ostört allihopa ända tills Ida vaknade strax före 6 och var pigg som en mört.


I morse var jag inte pigg, men när man kommit igång lite så ordnar det upp sig som tur är.


Vi hoppas på en jojo-fri natt i natt.

Av Louise Bertilsson - 29 maj 2012 08:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards