Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2014

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2014 21:15

Måns verkar gilla att sova på mage. 


Så här såg det ut i vagnen alldeles nyss: 


 


Han har troligtvis försökt vända sig till mage, men inte lyckats. Så han hamnade på sniskan och fortsatte sova så gott. Han älskar sitt babynest jättemycket och har inte samma ro när det inte finns där. Jag tänker inte bråka, han får ha det så länge det går. Det ger honom trygghet så då får det vara där. Så länge han sover som bäst så. 


I morse när jag vaknade låg han så här i spjälis: 


 


Han hade rullat över på mage OCH halkat ner så han låg så här. Sov gott gjorde han iallafall. Ända till 8. Misstänker att han hade lite sömn att ta igen från när han var febrig och sov oroligt. Nu verkar han vara tillbaka i gamla sovvanor igen =)


Jag kan inte sluta titta på mina fina barn när de sover. Det är rofyllt och mysigt. Det är frestande att krypa ner och mysa, men jag får tyvärr inte plats... ;)

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2014 20:04

Bebisnacken luktar obeskrivligt gott! Jag njuter! Samtidigt försöker jag komma på ett sätt att spara doften för senare sniffning när bebis inte längre luktar bebis.... än så länge har jag inte lyckats komma på något smart sätt. Tyvärr. Så jag fortsätter sniffa så länge jag kan!!

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2014 18:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 31 maj 2014 16:22

På förmiddagen åkte vi till Ludvika för att gå på loppis. Gjorde en hel del fynd =)


Måns somnade i vagnen så jag förflyttade mig till stan med apostlahästarna och provade den nya bron. 


 


Maffig skapelse! 




 


Här styr vi kosan mot bron som ska leda oss till stan där Ida och pappa väntade. 



 


Vy över hamnen och alla båtarna i Väsman. Fint! 



 

Promenad över bron. 



Sen lunchade vi på McDonalds till Idas lycka =)

Av Louise Bertilsson - 29 maj 2014 16:00

Häromdagen ritade Ida en massa gubbar och jag frågade vilka det var. Jag fick det här svaret; "det är hela familjen - mamma, pappa, Ida, Måns, Anna, Samuel och Walter".

 

Jag tycker att det var riktigt gulligt av henne. Och jag kan inte göra annat än hålla med om att det känns som att Anna, Samuel och Walter tillhör familjen. På riktigt alltså, massa kärlek till dem! Och det var garanterat så Ida menade också när hon målade hela familjen. Alla 7 familjemedlemmar ;)

Av Louise Bertilsson - 29 maj 2014 09:14

Vi pustar ut och är glada att natten är slut. Det har varit en skräpnatt. Måns har sovit en stund, sen helt plötsligt börjat skrika. Han har kommit till ro igen hos pappa, och sen har det börjat om. Sovit. Skrikit. Somnat om.


Nånting var fel med våran lilla Måns, för så gör han aldrig annars. Vi kunde dock inte komma på vad det var för han var inte varm, han hade nyss ätit och han var nära oss. Det hjälpte inte ens att han fick sova nära mig som han annars brukar älska. 


När det blev morgon var febern på plats. Så det var det som spökade i natt. Misstänker att det kröp i lilla kroppen och han kände att nåt inte var bra när febern höll på att bryta ut. Det är inte alls konstigt att han inte kunde sova. I know the feeling!


Hoppas att dagen inte blir lika skräpig som natten, trots feber. Men nu har det brutit ut iallafall och då brukar det stabilisera sig. Det är inte kul för nån när man inte känner igen sin bebis, och han inte kan säga hur det känns. 


Så idag kurerar och myser vi med Liten febrig Måns <3


Av Louise Bertilsson - 28 maj 2014 10:30

Bananer i massor!


 


Sötaste bebisrumpan! 


Hela Måns är full av bananer, här är en närbild: 


 



 


Snören är alltid kul att undersöka!! =)

Han ligger för övrigt precis lika som Ida gjorde när hon var bebis, kul att se såna tydliga likheter! 



     

Måns vände på sig för han kom på att han ville läsa en bok. Sist han läste en bok själv så slutade lässtunden som brottningsmatch. Boken vann. Måns vs boken 0-1. Han slog nämligen boken rakt vid ögat så han blev jätteledsen. Och röd blev han också. Han kanske skulle ha revansch nu??




Av Louise Bertilsson - 27 maj 2014 22:10

Det är underbart att ligga i sängen och lyssna på bebisens snuttande på nappen. Det är rogivande. Kan lyssna på honom länge. Snuttandet och hans andetag om vartannat.

Denna underbara lilla människan som sover i spjälis bredvid är min och jag kan inte låta bli att vara stolt.

I rummet intill ligger en till liten människa och sover. Även den lilla människan är min och än en gång har jag en anledning att vara stolt. Min fina flicka.

Det är jag. Väldigt stolt!
God natt mina små skatter. Mina juveler.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards