Loja har ordet!

Alla inlägg under november 2012

Av Louise Bertilsson - 30 november 2012 16:45

Hmmm. Jag skulle önska att jag kunde lära våran bil att skaka av sig all snö på kommando. Jag hade nämligen bilen till jobbet idag, och den var full av snö när jag skulle åka hem. Innan jag kunde börja bege mig hemåt var jag såklart tvungen att borsta av den. Det kändes precis som att stå å rykta en häst... jag borstade och grejade, skrapade is och muttrade.Då i det läget saknade jag faktiskt cykeln, men den stod i garaget och vilade eftersom jag inte är helt hundra i halsen + att jag kände mig lite matt i kroppen igår. Så idag var det viloläge med bilen som gällde. 


Så du, KJX, snälla lilla du, kan du inte vara en snäll bil å lära dig skaka av dig snötäcket? =)


En sak som dock är fruktansvärt skönt, och det är att när jag ska TILL jobbet så får jag alltid åka lyxigt i en varm och skön bil som har stått i garaget hela natten. Då behöver jag aldrig skrapa och borsta, och det underlättar en hel del! Och tidsbesparande är det också till på köpet. Och det är ju faktiskt bättre att spara tid när man ska TILL jobbet än när man ska hem. 

Av Louise Bertilsson - 30 november 2012 16:33

Jag öppnade på jobbet imorse. Superpigg var jag när klockan ringde 5.30 - tänk vad en hel natts sömn kan göra! =) Guldfredag med planering stod på vårt schema idag. Trist bara att man inte kan få allt gjort som man tänkt när tekniken inte fungerar... men jag är egentligen inte förvånad eftersom det hör till vardagen på jobbet. Men lika tråkigt är det för det, för hoppas kan man ju alltid göra ;)


Precis när jag kommit till jobbet skickade jag ett sms till Anders som jag antog låg hemma i sängen och sov. Jag tänkte nämligen överraska med ett litet grattis-meddelande på namnsdagen! Vi får dock hoppas att den gamla bondepraktikan inte stämmer, för isåfall blir det slask på jul. När Anders braskar, då julen slaskar... hoppas att det inte stämmer i år iallafall med tanke på att det har kommit jättemycket snö idag! 


Skickar även massa grattiskramar och pussar här, för idag har världens bästa man namnsdag. 


Ida har också en hälsning: Grattis på namnsdagen världens bästa pappa! /Ida

Av Louise Bertilsson - 29 november 2012 17:47

Luciaträning med barnen på jobbet och julpyssel och pyntning.


Pepparkakor. Snö och minusgrader. 


Julbakning och pyntning väntar i helgen. Då ska julmusiken på och så ska det grejas. 


Har hjälpt tomten med en hel del julklappar också, så även det projektet är på gång.  


Ja, julkänslorna börjar infinna sig. Precis som det ska vara när det är första advent på lördag. Nej, söndag menar jag förstås!! Trodde att jag hade köpt ljus till adventsljusstaken, men det hade jag tydligen inte, så det måste fixas. Hmmm, röda eller vita, det är ju frågan... 


Duschen nästa. Sen greja lite innan, och till sist förbereda inför morgondagens öppningsskift på jobbet innan det är dags för lite soffmys. 

Av Louise Bertilsson - 27 november 2012 18:28

Förresten, kom på att det är den 27.e november idag. Det innebär att jag och mitt älskade körkort firar 10 år tillsammans idag. 10 år sen jag fick den där efterlängtade lappen i handen. 10 år då jag för första gången körde själv. Jag och lillebror körde en sväng direkt efter att jag klarat kortet. Jag kommer ihåg än idag hur OLAGLIG jag kände mig, men nej, det var jag ju inte. Jag hade ju fått körkort! Och nu har det gått 10 år. Ofattbart egentligen! 


I vanliga fall hade jag precis förnyat mitt körkort eftersom det gäller i 10 år, men i och med att vi gifte oss för lite mer än 1,5 år sedan så är mitt redan förnyat. Skönt att slippa träna på att skriva namnteckning nu, hehe.... =)

Av Louise Bertilsson - 27 november 2012 18:11

Vad glad man blir när man inser att man kommer få lite mer klirr i kassan än vad man räknat med! Det händer ju inte så ofta att det är åt det hållet, så leendet som omedvetet infinner sig när man inser fakta är välkommet. 


Jag pratar om jämställdhetsbonus från Försäkringskassan. Denna lilla bonus kommer att betalas ut månadsvis framöver när vi (läs: Anders) plockar FP-dagar på Ida. Perfekt med en liten extra slant.


Heja Föräkringskassan, det var ett bra påhitt!! =) 

Av Louise Bertilsson - 25 november 2012 18:05

Jag får inte videoklippet i förra inlägget att fungera, misstänker att det är lika för alla - eller? 


OM det funkar för nån, kan du väl höra av dig så jag får veta. Tack på förhand. 


Nu blir det strax duschen tillsammans med Liten Ida, sen ska det hängas tvätt innan vi kryper ner i soffan för lite söndagsmys. 


Snöar gör det förresten ute. Små små små flingor faller till backen. Jag hoppas verkligen att de blir liggandes, för nu vill jag ha några minusgrader, vinter och julkänslor! 

Av Louise Bertilsson - 25 november 2012 13:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 24 november 2012 19:54

Direkt när Ida hade sovit middag åkte vi till Väderbacken i Morgårdshammar för att gå på julmarknad. I bilen dit frågade vi Ida vad hon skulle vilja se för djur, och tyvärr så kunde vi inte uppfylla hennes önskemål. Hon svarade nämligen "låååå", vilket betyder rådjur... Hemma hos oss har man ju turen att få se just rådjur ganska ofta, men tyvärr inte på dagens julmarknad. Hihi. Men jag är helt övertygad om att det var ett lyckat besök iallafall, för Idas ögon lyste nyfiket hela tiden när hon kikade på diverse annat: 

Vi kom fram precis lagom för att få se agilityuppvisningen. Och sen kikade vi på hästarna och hönsen. Ida tyckte det var jättekul! =) 


Men det var lite tråkigt att vi inte fick syn på tomten. Det stod att han skulle finnas i stallet, men när vi var där inne och kikade så såg vi bara massa hästar. Ida tyckte förstås att det var roligt, men jag tycker att det hade varit kul att få visa Ida tomten. Kul att få se hennes reaktion. För nu är det faktiskt bara 1 månad kvar tills han kommer. Ofattbart att det bara är 1 månad kvar till julafton. Konstigt. Noll julkänslor än iallafall, men det kanske blir bättre nästa helg när det är dags för första-advents-pyntningen. Då ska det bytas gardiner, ställas fram ljusstakar och donas. Vi har en härlig tid framför oss. Älskar julen!


Och idag fick vi en liten liten försmak på julmarknaden iallafall. Skymtade en hel del tomteluvor trots att självaste jultomten missades. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards