Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2011

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2011 19:11

Igår kväll klippte jag gräset. Skalperade en mördarsnigel...usch!


Och nu har jag nyss trimmat. Det var lilla eltrimmern som fick äran att vara min kompanjon idag. Det är bra driv i den också, men den är inte lika bra som den bensindrivna om man ska plöja högt gräs. Men idag var det lite mer finlir (+ en avstickare i diket där vi träffade på två grodor som inte gillade besöket av trimmern) så då passade den lilla trimmern bäst.


Så efter dagarna 2 av gräsvård så är det fint på tomten. Blev osökt att tänka på en låt?: "jag gör så rysligt fint på tomten"... hmm, undrar vart jag har fått det ifrån....


Nu ska jag inte göra mer idag, bara slappa i soffan med min lilla fina familj! =)

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2011 16:32

Jag och Ida var ute på altan när det helt plötsligt började regna. Spöregna kan man lugnt kalla det. Vi förflyttade oss snabbt in under taket. Det var mysigt att sitta och mysa under plasttaket när det smattrade!

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2011 10:09

Elin är dagens namn. Mitt andranamn. Så därför gratulerar jag mig själv på namnsdagen idag... hihi =)

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2011 15:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 29 juli 2011 22:45

Har setat ute på altan i solen med en bok idag. Det var verkligen längesen så du kan ju gissa om jag njöt!?


Jag är annars ingen soldyrkare, utan jag föredrar skuggan som är mycket behagligare. Jag struntar i det där med att försöka bli brun, jag vill hellre ha det bekvämt och då är skuggan bäst tycker jag. Men idag var det skönt att vara i solen. Faktiskt.


Nu är det dags att sova. Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 29 juli 2011 10:15

Väntar på rörmokaren som ska göra vårt badrum obrukbart - vattnet ska nämligen kopplas ur så att vi kan börja riva. Än så länge har vi bara tagit ur alla grejer, samt tagit bort krokar, toarullshållare och annat som var på väggen. 


Längtar tills allt är klart och vi får tillbaka badrummet i ett mycket finare och "vi"-utförande än vad det är nu!

Av Louise Bertilsson - 28 juli 2011 19:19

Nu har jag och Ida varit ute och gått omkring lite på gården med omnejd. Eller jag gick rättare sagt, och Ida åkte snålskjuts på min mage i bärselen. Hon var vänd ut mot världen, så när vi kom in igen var hon jättetrött. Många nya intryck. Så hon fick ny blöja sen sövde jag henne i famnen, vilket gick ganska fort, och nu ligger hon i vagnen och sover så sött.


Det har funkat bra med vagnen idag förresten, vi tror att vi har listat ut hur hon vill ha det när hon sover där. Vi provade förut när det inte var de förutsättningarna som gällde, och då vaknade hon inom en minut vilket var standard förut. Men idag har det alltså gått bättre. Så vi hoppas verkligen att vi har lyckats lista ut hur prinsessan trivs som bäst i vagnen. Hur hon vill ha det. Vi provar igen imorn.


Hoppas att det inte regnar hela dagen imorn så att vi även kan ta en liten promenad. En promenad om dagen så att hon även vänjer sig med det. Det är mycket ett litet liv ska vänja sig med.

Av Louise Bertilsson - 27 juli 2011 19:39

De nya skorna är invigda. Första uppdraget var en powerwalk. Det kändes bra. Jämfört med de anda skorna fick jag mindre ont både i fötter och ben, så det bådar gott.


Nu ska jag göra Ida sällskap i babygymmet. Det är så kul att se hur hon upptäcker sakerna som hänger i bågen. Det verkar vara "nya" saker varje gång för hon är lika glad varje gång hon ser dem! Varje gång i gymmet är en nygammal upptäckt alltså.

Hon tar sats och sparkar på grejerna, den blårandiga tigern har fått sig några rejäla sparkar i rumpan =)


Att gymma är kul tycker Ida!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards