Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2009

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2009 16:07

Jag kommer nu att gratulera mig själv på min namnsdag. Hehe.


Elin.


Tack för gratulationerna jag har fått!!

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2009 15:56

Efter maten gick jag ut för att trimma gräset. Jag hann trimma i ungefär 5 minuter, sen började det regna, och då var det bara att ta en paus eftersom jag hade valt den lilla el-trimmern idag.


Gick in en stund.


Och efter kanske en kvart eller så, så upptäckte jag att det hade slutat regna.


Ut igen.


Hann trimma ca 15 minuter innan det började regna igen... "a men fa van" sa jag högt för mig själv. Och så bestämde jag mig för att lägga ner verksamheten för idag.


Både orken och lusten försvann när inte vädret var på min sida.


Vi fikade och sen böjade vi riva bort heltäckningsmattan i hallen och skrapade sedan bort limmet.


Så nu har vi gjort förarbetet till golvet i drygt halva hallen.

Det gick bra och tog inte alltför lång tid, det är precis så jag vill att det ska vara =)

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2009 12:33

Idag blir jaktcocker spanielgrabben Zeb 2 år.


Jag kommer ihåg när vi var hundvakt åt honom precis när han hade hämtats från sin mamma, jag fyllde år och min släkt och familj var hos oss i lägenheten.


Valpen Zeb charmade alla! 

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2009 12:22

Fasaden på husets framsida har Anders varit jätteduktig å bytt klart nu för några dagar sen.

Det enda som ska kompletteras är att 2 pyttesmå brädor ska målas och sen sättas upp.

Det blev kanonbra!! Snyggt!!


Jag och Anders har också gjort ett tak av Halleplatta (plasttak) som vi har fäst under balkongen. Vi satte dig reglar och så skruvade vi upp plasttaket underifrån.

Det var lite tokig arbetsställning att stå med armarna rakt upp, men det var det värt - för nu blir man inte blöt när man går ut och det regnar. Perfekt!

Det blev klart nu på förmiddagen och vi blev jättenöjda!

Vad vi kan! =)

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2009 20:47

Nu har vi varit å sett en väldigt rolig film på bio, nämligen Ice age 3.


Vid en scen skrattade jag så tårarna rann. Så himla kul.


Det är kul med filmer som både vuxna och barn kan skratta åt, fast det skrattas åt skämt på olika nivåer. Men det är då man vet att det är en lyckad animerad film. Familjefilm.


Kolla trailern och skratta lite du också! =)


http://www.moviezine.se/video/4114



Av Louise Bertilsson - 30 juli 2009 10:59

Nej nu börjar jag allvarligt tröttna på det här förbaskade vädret (och jag tror att jag inte är ensam, faktiskt)


Mulet, grått jämt.


Blä!


Nu får du faktiskt ta å visa dig solen så att vi får tillbaka lite hopp.

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2009 10:45

Efter båtturen fick jag för mig att jag var tvungen att testa om stövlarna fortfarande läckte. Anders hade nämligen limmat hålen med superlim så att jag kunde ha dem när vi åkte båt. Och det funkade bra för jag behövde aldrig gå i nå vatten...


Jag kom på en jättesmart idé om hur jag skulle kunna testa stövlarnas duglighet eller inte. Jag gick helt enkelt ner i bäcken som rinner hemma hos Anders mormor och morfar och så stod jag där en liten stund - man måste ju ge stövlarna en chans...


Ganska snabbt så upptäckte jag att det började läcka in vatten i vänstra stöveln, och inte långt efter även i den högra. Det slutade med att jag var dyblöt om fötterna. Tur att jag hade med mig ett extra par strumpor för jag misstänkte att inte stövlarna skulle hålla tätt.


Men det läckte inte in vatten där Anders hade limmat, utan stövlarna hade passat på att spricka på andra ställen sen igår.. Typiskt.


Men NU ska jag stövlarna slängas!!


Medans jag stod där i bäcken så fick jag se att det växte smultron alldeles intill. Många stora, röda och fina smultron. Goda var dem!


 


Av Louise Bertilsson - 30 juli 2009 10:32

Igår åkte jag och Anders till hans mormor och morfar.


Vi tog en båttur efter att vi hade fikat.


På med stövlarna och flytvästen och så bar det iväg ut på sjön.


Om jag ska vara ärlig så var jag inte helt lugn där jag satt. Det kändes lite ostabilt många gånger, speciellt när vi skulle gå i land på en ö. Då trodde jag att Anders skulle tappa båten med mig i. Men det gick bra.


Jag blev bara liiite blöt när jag fick för mig att ro. Det skvätte. 

Det var ganska svårt att ro, för jag fick inte med mig vänster åra upp ur vattnet alla gånger så den låg där som en broms.. Aja, kul hade vi iallafall.


 


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards