Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2010

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2010 16:07

Elin-dagen idag. Mitt andranamn. Så, jag gratulerar mig själv på namnsdagen.. =)

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2010 10:33

...författare som jag undrar är bra eller inte... Stefan Tegenfalk heter han. Deckarförfattare tror jag att det är. Läsvärt?

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2010 11:02

Bakar matbröd, tvättar, viker tvätt, lagar mat - allt på samma gång.. överträffar min egentliga förmåga... ;) 


Anders snickrar på uteplatsen.



Av Louise Bertilsson - 29 juli 2010 22:29

Ska ge gaddarna en omgång, och sen krypa ner under täcket.


Håller tummarna för att vädret är på våran sida imorn. Sol tack!


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 29 juli 2010 19:48

Regn.


Efter besiktningen i morse åkte vi till Hedins trä för att köpa virke till staketet, men den dimensionen vi skulle ha fanns inte. Eller jo, den fanns, men de flesta plankorna såg ut som S... jätteböjda och skeva, så vi väntar till nästa vecka när de får in mer. Jag tror att Anders räknade ut att han har virke hemma så att han kan börja bygga ändå...


Regn.


Vi har varit å hälsat på hemma hos Anders mormor och morfar idag. Trevligt!


Regn.


När vi kom hem började jag baka bullar. Testade att göra halva bulldegen med kanel (som jag brukar) och andra halvan med vaniljsocker. Variation är ju bra.


Regn.


Lagade mat. Det bidde fisk med cornflakes-täcke med ris till. Gott.


Regn.


Under tiden jag bakade så byggde Anders ihop Billy-hyllan vi köpte på Ikea. Och nu efter maten har vi möblerat om lite i datarummet och jag måste säga att jag är riktigt nöjd!!


Tänk att en tavla kan göra sån skillnad... men tavlor är svååårt!


Nyss när jag kikade ut så regnade det faktiskt INTE!


Hoppas att det blir uppehåll imorn en stund iallafall så att Anders kan börja bygga staket. Han är bra sugen på det nu kan jag lova!!

Av Louise Bertilsson - 29 juli 2010 12:46

UFS har varit på hälsokontroll på bilbesiktningen idag. Han skötte sig bra och gick igenom med blankt papper, utan anmärkning alltså. Perfekt! =)

Av Louise Bertilsson - 28 juli 2010 22:28

När vi skulle åka in i rondellen vid Ica Maxi i Borlänge (på väg mot Falun) så blev Anders lite arg på en bil som ställde sig i rondellen och stod still där.


Det lät ungefär så här i bilen: "vad fan gör han?"


När Anders vände på huvudet fick han se en polisbil komma åkande snett bakifrån med både blåljus och sirener..


Samtidigt kom både ambulanser och brandbilar från höger..


Det var en olycka lite längre fram... så det förklarar ju saken varför bilen stod still i rondellen... men det är klart att man blir frustrerad och undrar vad personen i fråga pysslar med innan man hajar läget..


Olyckan: http://www.dt.se/nyheter/borlange/article703980.ece

Av Louise Bertilsson - 28 juli 2010 22:16

Har spenderat dagen i Falun hos vännerna Anna och Samuel. Kanontrevligt!!

Vi åkte till Sågmyra och Lager157 för att shoppa. Vi shoppade en del, men jag hade velat ha liiite till... men är man kort i rocken så är man...

Vi köpte iallafall 12 t-shirtar (7 till Anders och 5 till mig), 9 par strumpor och 2 långärmade tröjor med dragkedja... allt detta för 930 kronor. Billigt billigt.


På hemvägen stannade vi på City Gross för att veckohandla, men jag måste faktiskt säga att vi är besvikna. Varje grej (nästan) var 1-3 kronor dyrare än vad det är på Willys där vi brukar handla. Å vi som har hört såå mycket gott om City Gross... men nej, vi inte gilla den affären... Ärade Ica Maxi i Borlänge med ett besök också...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards