Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2012

Av Louise Bertilsson - 29 februari 2012 18:14

Jag sitter vid bordet i köket och tittar/lyssnar på när Ida äter avokado. Det är hennes nya favorit, det är supergott och hon visar det med hela kroppen! Hon smackar, låter "mmmmm", gapar stort och tittar glatt på avokadon när den kommer mot munnen. Kul att kunna SE att nånting kan vara såå gott! =)

Av Louise Bertilsson - 29 februari 2012 15:45

Dagen som finns bara vart fjärde år är idag. Skottdagen.


Vi har hunnit med en del idag faktiskt. Förutom att ha varit ute på en härlig vårpromenad i solen (det var 11 grader varmt!) så har Anders varit ute och beskurit ena äppelträdet. Och de resterande 5 blommorna som var kvar att plantera om har nu fått fräscht och fint kring rötterna. Så nu är även blomprojektet klart för i år. Tvätten är också undanplockad. Och än är klockan inte ens 16 så vi hinner göra mer om vi vill. Annars ska vi nog bara njuta resten av dagen. Njuta av att vara hemma allihopa en onsdag. Är det sportlov så är det! =)


Och inte att förglömma; en semla är uppäten, och det var himmelskt gott!


Av Louise Bertilsson - 29 februari 2012 15:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 28 februari 2012 15:31

Idag har det varit en riktig besiktningsdag. En dag som gått i besiktningens tecken.


För var det dags för huset att få sig en genomgång. Anticimex kom, kollade igenom vårt hus och konstaterade att allt var jättebra. Sen var det bilens tur. Och även det gick jättebra. Tomt papper (som förväntat).


Både huset och bilen utan anmärkning med andra ord, det känns toppen! =)

Av Louise Bertilsson - 27 februari 2012 21:06

Idag har vi varit i Falun hos Chapmans och hjälpt till med flytten. De har nämligen flyttat till ett lägenhetshus. De flyttade i lördags, men idag var vi som sagt där å hjälpte dem med det som var kvar. Anders och Samuel flyttade allt i förrådet, vilket inte var lite! Och så åkte de till tippen med lika mycket grejer. Jag och Anna plockade upp kläder. Ida satt på golvet och hejade på och lekte! =)

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2012 20:50

Ibland kan man ju undra vart jag har hamnat.... eller rättare sagt; vilka jag hamnat MED. Vilka jag bor med. 2 knäppgökar. 2 tokar. En liten tok och en stor tok. Mina tokar. De är tokiga, de är roliga. De HAR roligt! Och jag blir glad av att se dem; min man och min dotter busa! Det värmer! Jag trivs i mitt dårhus, hihi =)


Och jag ska väl tillägga att jag platsar ganska bra in i detta dårhus jag också. Mycket bus är det! Bus och tok - det är livet det! =)

Av Louise Bertilsson - 25 februari 2012 17:02

Loppis på folkets hus och utförsäljning på second-hand-butiken "Karusellen", de sålde alla kvarvarande grejer för 10 kr styck! Japp, sånt lockas jag av. Röda lappar och utförsäljning =) Förmiddagen har med andra ord bestått av en masas fynd. Köpte skor till Ida, så jag hoppas att hon kan ha nåt av dem iallafall, nångång =) Det är ju så svårt med storlekar när det gäller skor och små fötter som man inte har nån aning om hur mycket de kommer växa och när. Men när de inte kostar mer än några tior så spelar det väl ingen roll tänkte jag. Köpte även strumpbyxor och en body.

Det är såå roligt att fynda! Speciellt när det man fyndar är fräscht till ett billigt pris. Gillas! Och lite miljötänk är det ju faktiskt också. Begagnat är bra både för miljön och för plånboken! =) 


När vi kom hem bidde det en härlig promenad i vårsolen (och vårblåsten). Det märks att det är vår i luften, och den är så välkommen!


Vi fick eftermiddagsbesök av bästa mamma och pappa också. Det var trevligt! De fick höra vårt lilla larm... Ida tjöt! Och skrattade. Och gömde sig i varenda liten tygbit hon kunde hitta, tokfia! =)

Av Louise Bertilsson - 24 februari 2012 15:45

Nu har pappan i huset precis kommit hem för den här veckan. Och för nästa vecka, för nu tar han sportlov och är hemma med oss hela nästa vecka!! Härligt!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards