Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2014

Av Louise Bertilsson - 31 augusti 2014 13:26

Till lunch vankades det köttfärsrullar så jag fick vara lite fingerfärdig och pilla ihop rullarna. 


     


Gott blev det! 


Och köttfärsrullar kallar vi det, för om Ida får reda på att det är pasta så äter hon inte. Det gäller att vara lite smart =) För köttfärsrullar älskar hon! Så vi håller god min och säger förstås att det är just köttfärsrullar. 


Poppis blev det! Å Ida sa; ååå vilken god mat mamma =)


Av Louise Bertilsson - 31 augusti 2014 09:46

Den lille hjälparen hjälper till att lägga plattor. Men först underarbete.



Singel. Markduk och sen sand. Ida lägger sanden. 





  


De hjälps åt att platta till sanden så att plattorna kan läggas plant. 


Det blir såå bra! 



Av Louise Bertilsson - 30 augusti 2014 13:13

Loppis är som ett riktigt spel i tur egentligen. Det gäller att ha tur och hitta det man söker i rätt storlek och i bra skick. Och att priset är riktigt lågt är ju ingen nackdel. Ofta brukar ju priserna pressas när det är loppis och det är såå kul att strosa omkring där och kika, och handla det som faller en i smaken. Ibland har man tur och ibland kommer man hem tomhänt. 


Idag har jag varit på dubbelloppis i Ludvika, både Hammarbacken och Gammelgården fick sig ett besök. Och jag kan bara säga att jag är sjukt nöjd med dagens fynd! För fynd kan man verkligen kalla bland annat en pop-overall till Måns för 20 kr och en pop-vinterjacka till Ida för 20 kr. Fint skick var de verkligen! Det var bara några av fynden jag gjorde idag.


Idag är det min turdag i loppisvärlden =)

Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2014 22:57

Perfekt grillväder tidigare ikväll. Spöregn.

Men gott var det såklart ändå!

Anders flydde in under taket med hela anordningen... har man tänkt grilla så fullföljer man ju.

Av Louise Bertilsson - 29 augusti 2014 12:51

...vad man gör så är det lite läskigt faktiskt. Det hände mig i natt. 


Jag brukar alltid ha en liten kudde mellan knäna för att underlätta för foglossningen när jag sover. Mitt i natten när jag vaknade skulle jag passa på att rätta till kudden. Men jag hittade den inte. Ingenstans fanns den. Inte under täcket, inte på golvet och inte heller mellan sängen och spjälis. Spårlöst försvunnen. 


Jag skulle precis ge upp letandet när jag kollar till Måns i spjälis. Och vad fick jag se? 


Jo, under hans lilla huvud låg kudden som jag så febrilt letat efter, och över sig hade han en filt, vilket han sällan brukar ha för han sparkar bort den jämt. 


JAG kan absolut inte komma ihåg att jag har lagt honom på min kudde och lagt en filt över. Jag har verkligen inget minne av det. Det måste vara Anders, tänkte jag. Så det första jag frågade honom i morse var om han hade varit upp till Måns i natt. Men det hade han inte. Det måste alltså vara jag som har gjort det. Jag. Utan att veta nåt. 


Jag har fortfarande inget minne av händelsen. Men tydligen så har den ägt rum, för Måns kan omöjligt ha klättrat upp i min säng och hämtat kudden, lagt sig på den och sen lagt filten över sig.... 


Det måste ju ha varit jag, men det är läskigt att jag inte kommer ihåg nåt av det alls. Ingenting. 

Av Louise Bertilsson - 28 augusti 2014 20:16

Experimentet med att inte låta bebisen sova sista sovningen på dagen är kämpig för honom. Han klarar det med nöd och näppe, men man måste hela tiden roa honom så att han inte kommer på att han är sjukt trött. 


Inte få sova gäller förstås bara när vi är hemma. När vi gör nåt annat så har han dispens att sova en stund för att orka. Han är ju fortfaranden en liten kille trots att han passerat 10 månader. Lilla gubben kämpar på! 


Men en sak. Hur 17 kan nappar försvinna spårlöst?! 

Av Louise Bertilsson - 28 augusti 2014 13:23

I stort sett hela förmiddagen var vi ute i solen.

Först en promenad för att se om vi kunde hitta nå svamp.

Resultatlöst.

Så vi gick hem.

Men ett stopp i lekparken UTAN katten hann vi med.

Ida ville gunga.

Sen traskade vi hemåt.

Förmiddagsmellis åt vi ute när Måns vaknat. Mysigt!

Sen var det vattenlek som hägrade. Det gäller att passa på när det är soligt och hyfsat varmt ute.

Tids nog var vi ju tvungna att gå in å laga mat.

Nu sover Måns å jag och Ida har lugn stund med böcker och lite film på datorn.



Hittills en mycket bra dag med mina små.

Av Louise Bertilsson - 27 augusti 2014 16:51

Barnen försöker bryta sig ut..... hehe...

Måns skakade galler och Ida skulle försöka få bort honom därifrån för hon tyckte inte att han skulle ramla ner i trappen.

Måns gillar att läsa tidningar också. Eller det han gillar bäst är att äta tidningar. Här står han och väljer vilken tidning som ser ut att smaka bäst.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards