Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2010

Av Louise Bertilsson - 30 juni 2010 22:04

Åt ganska nyligen en stor skål med jordgubbar. Det var supergott. Tack Sylvi!

Av Louise Bertilsson - 30 juni 2010 19:05

Det är inte alla som har namnsdag 2 dagar i rad, men det har du pappa!

Så, än en gång säger jag GRATTIS!


Och så måste jag ju gratulera farfar som också har namnsdag idag, GRATTIS!


Tänk vad många som har haft namnsdag de senaste två dagarna.


7

Av Louise Bertilsson - 30 juni 2010 19:04

7 dagar kvar till semestern... idag har tiden gått sakta...

Av Louise Bertilsson - 30 juni 2010 18:59

Regnar och är uppehåll om vartannat... aprilväder sista juni med andra ord...


Vi gick ut efter maten för att greja lite i trädgården. Hann inte vara ute i mer än 10 minuter innan det blev en rejäl störtskur... vi gick in.


Hoppas på uppehåll snart igen så att vi kan gå ut å fortsätta greja lite.

Av Louise Bertilsson - 29 juni 2010 20:16

Vi har nyss varit ute i trädgården och grejat en massa. Och det är hur skönt som helst dessa varma kvällar. Då är det nästan som skönast på dygnet!! Och när man kan cykla till jobbet kl 6 i kjol/shorts utan att frysa. Det uppskattar jag! Då riktigt njuter jag. Det är ett riktigt tecken på sommaren tycker jag!

Av Louise Bertilsson - 29 juni 2010 16:00

Varmt. Varmare. Varmast.


Solen gassar på för fullt... Jag flyter snart bort...


Vi har nämligen varit ute å lastat släpet med en massa bråte så att det blir lite snyggare ute på gården. Gårdsrensning i värmen med andra ord. Så imorn eller ikväll blir det en tur till Humbo-berget. Skönt när s-k-i-t-e-n kommer bort.


Vi tog även bort pressänningen från utemöblerna så att de inte blir alldeles förstörda. Men herregudars va äckligt det var under!! Pressänningen har gjort sitt kan jag tycka... Humbo nästa även för den.


Nåt annat som var äckligt var alla döa grodor som låg längs vägen till jobbet i morse. Tror att jag räknade till 4 eller 5 på den 10 minuters långa cykelvägen...

Av Louise Bertilsson - 29 juni 2010 14:01

Idag har vi haft städdag på våran avdelning.


Hela förmiddagen ägnades åt att tvätta, skura stolar, plocka undan, märka de nya barnens hyllor etc., rensa, dammsuga ur vagnarna och diska leksaker.


Vi hade ett riktigt race mellan 8.30 och 11 när barnen var ute med de andra i personalen.


Effektiva som bara den var vi, och det känns kanonbra att undan såna där måsten! Det blir myycket trevligare att komma tillbaka efter semestrarna i höst om man vet att det är fräscht och fint.


Tack Lisa för diskinsatsen i köket, det är verkligen guld värt!!

8

Av Louise Bertilsson - 29 juni 2010 13:52

8 dagar kvar...Hmm...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards