Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2009

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2009 17:06

Nu har Anders precis sprutat ut anti-mossmedel (mossa gti) över gräsmattan med hjälp av vattenslangen.

Ska bli spännande att se om det funkar så bra som det sägs.

Nu gäller det bara att komma ihåg att vi inte får gå på gräset inom 12 timmar.


Vi har även sått sallad. Hoppas att det tar sig. Skulle vara kul om vi lyckades med hemmagjord sallad.


Jobb imorn igen. Hoppas att det blir fint väder så man slipper återgå till en massa tröjor, långbyxor och jacka nu när man tagit fram alla sommarkläder.


Än så länge har inte halsen blivit sämre, men inte så mycket bättre heller. Hoppas att jag får sova bra i natt. Natten till idag var nämligen dryg för när jag blev torr i halsen så började jag hosta och då går det ju inte att sova så bra.

Så jag håller tummarna!

Varken VILL eller FÅR bli sjuk nu.

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2009 13:04

Nu är alla 8 krukorna fyllda med både jord och blommor.


Vi var till Bergslagsondlingar på förmiddagen och köpte margeriter, petunior, tagetes och kantlobelia.


Jag tog plats på golvet i garaget och började plantera.


Ställde sedan ut dem där rabatten var förut, men det var lite klurigt att veta HUR de ska stå... får prova mig fram vad jag gillar bäst.. Det går ju att ändra om var och varannan dag om man så skulle vilja.


Fint blev det i allafall med alla krukorna!

MYCKET MYCKET MYCKET bättre än en vildvuxen rabatt som det var innan!!!


Nöjda!


Nu ska jag ta fram en solstol och sätta mig i skuggan och läsa. 

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2009 12:58

Idag är det alla mammors dag, och vad passar bättre än att jag ägnar ett helt inlägg till MIN kära mamma!!


Jag har sån tur som har världens bästa mamma. 

Skulle inte klara mig utan dig! 


Miljoners kramar till bara Dig!

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2009 09:14

Vaknade av att jag hade ont i halsen. Fast inte på det vanliga sättet, utan på ett mer konstigt och diffust sätt. Svårt att beskriva.

Det gör iallafall ont när jag sväljer, men det känns som att det gör ont längre bak/ner än vad det normalt brukar göra när jag har ont i halsen.

Känner mig inte helt pigg heller så det blir att ta det lugnt idag.


En sak är iallafall säker och det är att jag SKA åka och köpa och sen plantera blommor i krukorna idag. Det har jag bestämt!!

Av Louise Bertilsson - 30 maj 2009 22:12

Nu har jag precis hört göken, så nu kan man plocka av sig långkalsongerna.. Visst då?! =) =) =)

Av Louise Bertilsson - 30 maj 2009 18:25

Nu har sprätt-höna och knäpprot blivit hämtade.


Sprätt-hönan Dennis som är av hundrasen Irish soft coated wheaten terrier tror att han är en höna. Han går runt och muttrar och låter precis som en höna, sen så har han en tendens att han måste sprätta en masa när han har kissat/bajsat så att han sprider sina underbara dofter (tycker han iallafall).


Knäpproten Zeb är en jakt cockerspaniel som roar sig själv. Han kastar upp kottar i luften och så jagar han dem sen.


När vi hade tagit en promenad med hönan och knäppisen så band jag dem i ett av våra äppelträd och så satte jag mig bredvid i en solstol.

Först rakade jag benen (perfekt att göra det ute) och sen hämtade jag en bok (Stenhuggaren, skriven av Camilla Läckberg) och började läsa. Kanonbra att kunna vara ute när hundarna är här, de blir myckt lugnare då upplever jag.


Vad Anders gjorde? Jodu, det ska jag säga dig att han var inne och rensade avlopp. Duktigt!

Av Louise Bertilsson - 30 maj 2009 14:42

Vilken sommarhetta!!


Snart kommer 2 av 3 vovvar som vi ska vara hundvakt till resten av dagen.

Kul.

Den tredje vovven är nämligen på agilitytävling.


Ska strax fika frukt och glass. De andra ska fika apfelstrudel (jag gillar inte det).


Känner på mig att det blir en slö utedag resten av dagen. Skönt.

Men vi lär ju också ta nån promenad för jag känner på mig att vovvarna inte tillåter annat.. =)

Av Louise Bertilsson - 30 maj 2009 14:02

Nu har vi precis kommit hem från att ha varit i Ludvika ett par timmar.


Vi var först å tränade på Nautilus och sen gick vi på marknaden.

Men jag tyckte inte att det var så mycket att ha faktiskt, det kändes som att det var färre försäljsningsstånd än det brukar vara.


Träffade brorsan och hans tjej, pratade en liten stund. Trevligt.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards