Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2012

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2012 21:30

Har förberett det jag borde förbereda. Tror jag. Får hoppas att jag inte glömt nåt. 


Även fast jag inte ritkigt kan fatta det; att jag ska rulla ut cykeln imorn och cykla till jobbet. Men den första augusti ska jag ju börja jobba, och det är ju imorn... så:


Jobbet, imorn kommer jag!


Ska krypa till kojs och krama kudden, men först läsa lite deckare. Natti natti. 

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2012 18:51

Elin har namnsdag idag. Så jag säger grattis till mig själv =) 


Vi har avklarat veckohandling på Willys idag. Och så strosade vi runt lite på stan och kikade lite. Inget speciellt köptes, men vi lämnade iallafall in ett par skor till skomakaren för lagning. 


Ida sov som den prinsessa hon är efter förmiddagens handling. 


Vi åt mellis, Ida lekte i sandlådan och Anders drog i lite extra skruvar på frigges takfot. Sen rakade jag benen ute i balja, vilket är sjukt smidigt! 


Och så har jag även trimmat gräset idag, hela tiden fick jag tänka på att ha munnen stängd, för fy 17 vad det skvätter!! Jag hann precis klart med all trimning innan bensinen tog slut och trimmern dog. Skönt! Jag gjorde förresten dagens goda gärning när jag trimmade; jag trimmade en bred väg ner till lekparken så att man lätt ska komma dit. 


Nu ska jag hoppa in i duschen. 

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2012 18:34

Pizzerian stod för våran lunch idag. Och man tar ju oftast säkra kort eftersom man vet vad man får. Man provar sällan nåt nytt. Men nu har jag tröttnat på det gamla vanliga, så jag bestämde mig för att vara "modig" och prova nånting helt nytt som jag aldrig har ätit förut.


En kebabrulle fick det bli. Jag kan ju lätt meddela att det garanterat kommer att beställas fler gånger. Just nu toppar det listan! =)


Men för att få mer tips på goheter hos pizzerian frågar jag dig vad du brukar beställa? Alltid kul att få lite nya uppslag i en nygammal värld, hihi.

Av Louise Bertilsson - 31 juli 2012 08:00

Hmmm... 31:a juli idag. Det innebär att det är sista dagen på min föräldraledighet (för den här gången). Jag ska ju tillbaka till jobbet imorn... 


Lite blandade känslor inför jobb-comebacken, vilket inte är så konstigt egentligen. Efter att ha varit hemma 1 år och 4 månader känns det konstigt att börja jobba igen. Men samtidigt ska det bli jättekul =)


Det blir lite ombytta roller resten av året: jag som jobbar och Anders som blir hemma. Tror att det är nyttigt för alla parter, och jag tycker att det är såå roligt att Anders vill vara hemma så länge och vara pappaledig. Det kommer nog inte gå många veckor innan man är inne i jobb-rutinerna igen, och Anders kommer snabbt komma in i hemma-rutiner med Ida. 


Jag kommer naturligtvis sakna dem om dagarna, men desto roligare kommer det vara att komma hem. Hem till nån som jublar och blir jätteglad när hon får se mamma. Det är en häftig känsla faktiskt. 


Skönt att börja med kort-vecka iallafall. Bara 3 dagars jobb innan helgen kommer =)


Jaja. Nog med jobb-snack. Nu har jag en ledig dag med familjen. En dag kvar bara. Ofattbart att den dagen redan är här. En dag jag ska njuta av. 

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2012 19:58

Anders målade det sista på frigge idag, så nu är det målat och klart! Det är ju lite tidskrävande att måla, men samtidigt så går det ganska fort. Man ser ju resultat ganska fort, hur färgen bygger på mer och mer. Det är skönt när det är klart. Och det är det nu. Färdigmålad frigge.


Det har varit riktigt skönt väder idag. Så till mellis blev det ett besök på Shell för att stilla våra glass-sugna magar. Det satt riktigt fint med glass, speciellt eftersom vi gick dit i värmen. 


Nu ska jag återgå till soffan. 

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2012 14:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 29 juli 2012 19:00

Har precis kommit ut ur duschen efter att ha varit ute på en joggingtur. Jag joggade mycket längre än vad jag trodde att jag skulle orka och då blir man ju jätteglad. Avslutade hemma på altan med armhävningar, upphopp i trapp och plankan. Och även då orkade jag mer än vad jag gjorde förra gången =) 


Ida och Anders var också med, de powerwalkade. Så med andra ord var vi ute och tränade hela familjen. Heja oss! 


Det är tokjobbigt under tiden, men efteråt infinner sig en skön känsla i kroppen. DÅ är det värt det! 


Nu ska vi bänka oss i soffan och mysa lite innan det är dags för lilla gumman att krypa ner i spjälis. 

Av Louise Bertilsson - 29 juli 2012 11:00

Ida pratar och säger en hel ord och det är så roligt att höra vad hon pratar om. 


Imorse stod Ida vid sin lära-gå-vagn och hade bultbrädans hammare i handen. Hon började slå på handtaget till vagnen och Anders frågade om hon bankade. Då skakade hon på huvudet. Anders frågade då "vad gör du då?" och fick som svar: "tikkaaah" som betyder snickra.


Hon är inspirerad av sin pappa som snickrar på frigge, hon tycker det är roligt att vara med och kolla. Så nu stod hon där med ett brett leende på läpparna och med hammaren i högsta hugg och snickrade på sin gå-vagn. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards