Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2010

Av Louise Bertilsson - 31 januari 2010 15:41

Balkongen är skottad och promenaden är utförd.

Det är väldigt skönt ute även fast det är väldigt kallt.


Jag njuter för fullt av vintern, det är ju precis så här jag har velat ha den (med undantag för den ruskiga kylan som med jämna mellanrum verkar vilja göra sig påmind - så, några grader varmare tack).


Jag är ju sån att jag verkligen gillar alla årstider, med förutsättning att de infaller i rätt månad och att de är fullt ut (t.ex den riktiga vintern som det varit 09/10).

Av Louise Bertilsson - 31 januari 2010 10:03

Tänk att det är sista dagen på januari nu. Jag har sagt det förr och jag kommer säkert säga det miljoner gånger till - tiden går fort!


Idag ska jag bege mig ut i solen och ta en promenad hade jag tänkt, och så ska vi skotta av balkongen.


Tvätten är i maskin, så det blir väl att hänga tvätt snart skulle jag tro.


Anders rättar prov... och jag ska sätta mig med tapetkatalogerna och min beslutsångest en stund.

Av Louise Bertilsson - 30 januari 2010 17:07

Var till Golvfirman idag för att beställa nålfiltsgolv till förrådet. Och medans vi var där så kikade vi runt lite på tapeter och så hittade vi dörrmattor till kvadratmeterpris. Perfekt eftersom vi letat efter just en sån matta.


Vi tog hem tapetprover och dörrmattsprover för att titta. När det gäller dörrmattan fastnade vi direkt för en svart/antracit. Så det blir att beställa en sån också. Men tapeter är en aningens krångligare den här gången.


Vi får ta oss en funderare på det...


Vilken neutral färg på tapet tycker du är snygg till väldigt ljusa (vita) möbler?


Fick även se att det finns något som heter room mates. Det är en typ av klistermärken som man sätter på tapeten som dekor och som ska kunna tas bort sen om man vill. Kolla in på www.roommatespeelandstick.com och se alla fina mönster. Det fanns nåt för alla smaker, traktorer, pirater, dinosaurier, stjärnor som lyser i mörkret, prinsessor, nallar, djur och mycket mycket mer.

Riktigt häftiga detaljer att t.ex inreda ett framtida barnrum med.

Av Louise Bertilsson - 29 januari 2010 18:45

Vid matbordet idag på jobbet satt jag vid de lite större barnen. Vi pratade om både ditten och datten.


Det är såå himla kul att lyssna på barnen när de resonerar med varandra. Delger er en av dagens roligaste samtalasämne om vad de gillar...

Ett barn sa: "jag gillar blommor". Då kontrar ett annat barn med att säga: "jag gillar bin".


Och kan ni gissa om jag blev full av skratt!?

Av Louise Bertilsson - 28 januari 2010 20:35

Åkte till Ludvika ganska direkt efter jobbet.

Bidde en hel del affärer: Lindex, Ljung & c:o, Hemtex, Skomakarna för att hämta ut mina inneskor som varit på lagning, Åhléns, Coop extra och Willys (tror att hela Smedjebacken var där och handlade just idag - kul)


Men huvudorsaken till att vi var på stan idag var för att vi var till banken och la om vårt huslån.

Tänk att det redan gått 2 år..

De val vi gjorde känns bra. Skönt att kunna prata med en banktjänsteman om olika möjligheter. Det blev en himla massa namnteckningar att skriva, eftersom varje papper ska undertecknas. Slarvigare och slarvigare för varje gång... hehe.

Av Louise Bertilsson - 28 januari 2010 20:33

Hallå där köp blåbär!


En enkel fundering: vart har alla besökare och läsare tagit vägen?!


Det ekar i besöksstatistiken och bland kommentarerna... Trist.

Av Louise Bertilsson - 27 januari 2010 21:12

Tog den dagliga promenaden efter maten, vilket inte var det lättaste.


Landade mjukt i snön när jag snubblade iallafall.


Det är rent ut sagt D R Y G T att pulsa i snö, men det kändes skönt när vi kom hem igen. Då känner man sig duktig som trotsade vädrets makter.


Och än är det vinter och då SKA det vara snö!  (Men nu räcker det...) Snön borde få ligga kvar till och med februari ut, sen kan det bli vår, tack.

Av Louise Bertilsson - 27 januari 2010 16:00

Direkt när jag kom hem från jobbet skottade jag snö. Det var behövligtkan man säga eftersom det har vräkt ner vitt vitt vitt från himlen idag. Tror att det har kommit ca 15 cm idag. Men nu räcker det!


Eftersom jag visste redan igår att det skulle snöa en massa idag så cyklade jag inte till jobbet idag. Det är nämligen inte ett dugg roligt att pulsa med cykeln hela vägen hem. Kände verkligen inte för det. Tur att det finns andra alternativ att tillgå.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards