Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2009

Av Louise Bertilsson - 30 juni 2009 20:26

Då var det dags igen då, Grattis på namnsdagen för andra dagen i rad.

Av Louise Bertilsson - 30 juni 2009 20:23

Vad svalt och skönt det är ute på kvällarna när solen försvinner bakom molnen och/eller berget.

Det går att vara ute OCH göra nånting utan att svettas ihjäl.


Nej, jag klagar inte på värmen som härjar i landet om dagarna. Jag informerar bara om hur läget är =)

Av Louise Bertilsson - 30 juni 2009 12:25

Tiden är ett märkligt fenomen. Ibland kan den kännas enormt seg och långsamt, men oftast bara rusar den iväg.  


Tänk att det är sista dagen på juni idag. 

Kan inte fatta att det "bara" är drygt 2 veckor kvar tills jag får semester.


Ett mysterium som är nästintill omöjligt att lösa, en olöslig gåta, det är precis vad tiden är.


Sitter förövrigt och har rast i personalrummet i skrivandets stund. Den här dagen har sniglat sig fram, har inte alls gått nå fort även fast jag började jobba kl. 9. Det känns som att det kommer att bli en låång dag idag.

Av Louise Bertilsson - 29 juni 2009 20:25

Grattis på namnsdagen faster!!


Hälsa the family från oss i Smedjebacken.

Av Louise Bertilsson - 29 juni 2009 15:00

Det är inte alla som har namnsdag 2 dagar i rad, men det har Du!


Grattis!!

Av Louise Bertilsson - 28 juni 2009 20:09

Gräset är klippt. Behövligt.


Anders och hans morfar har hjälpts åt att byta lite panel på vårt hus, på framsidan. Behövligt. Och de upptäckte ganska snabbt att brädorna som satt där nu inte alls var nå bra. De sprack pga att de var så himla dåliga.


Har nyss duschat, också behövligt efter dagens hetta. Men man ska inte klaga... (men det gör man oftast ändå)


Nu ska jag gå å kolla i godisgömman om vi har kvar nå chips från igår, är sugen på nåt salt. Bra att fylla på kroppens saltförråd.

Av Louise Bertilsson - 28 juni 2009 11:07

Nu har målarligan, alltså vi, gjort klart vårt uppdrag för den här gången.


Dags att ta fram en brassestol och sätta mig ute i värmen och läsa lite innan det vankas mat. Blodpudding.

Av Louise Bertilsson - 27 juni 2009 20:46

Nu har jag precis kommit hem från att ha varit å kollat på en liten vovvevalp.


Herregudars vilken gobit!

Söt som bara den!


Och luktade gott gjorde han också. Det luktar nåt alldeles speciellt när de är valpar. Det luktar helt enkelt valp.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards