Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2014

Av Louise Bertilsson - 31 december 2014 23:45

Den här mysiga bilden får avsluta året. 


 


GOTT NYTT ÅR önskar jag och min familj!


Nu tar vi ett stort steg in i 2015! 

Av Louise Bertilsson - 31 december 2014 21:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 30 december 2014 21:26

Mammas prinsessa har för första gången i sitt liv åkt skridskor idag.

Hon började med att bli ledsen när det knappt gick att få i foten i skridskorna. Trångt. Och bökigt är nog bara förnamnet. Men vi lyckades tillslut å hon kunde stappla ut på isen. Hela tiden med mig som livlina. Behövlig livlina.

Men hon var duktig. Riktigt duktig. Jag är imponerad över att hon över huvud taget vågade. Vågade åka när hon upptäckte att det var så halt. För det konstaterade hon snabbt: "det är så halt mamma".

Riktigt duktig. Tålamod hade hon faktiskt också när hon tränade på att hålla balansen på det hala underlaget.

Efter en stund vågade hon till och med att åka själv. Hon stapplade framåt med ett leende på läpparna. Hon var stolt och det gör mig glad. Och ännu större självförtroende fick hon när Matilda (en av idas kompisar) sa att hon var duktig. Då log Ida med hela ansiktet och sa "tack, du är också duktig Matilda".

Tänk att en sån kommentar från en kompis kan betyda så mycket. Och mammahjärtat ler. Och jag log också. Stolt över min duktiga lilla tjej.


Fler bilder på min skridskoprinsessa kommer i en bomb senare.

Av Louise Bertilsson - 30 december 2014 09:34

Ida har skrivit en handlingslista inför en handling.


Å lillebror passar på att gömma sig.


Det är bara sötaste lilla rumpan som syns. Å de fina fotisarna :-)

Av Louise Bertilsson - 25 december 2014 19:52

Finaste juleljuset har Ida gjort på dagis när hade pysseldag. Det prydde dagens julbord perfekt.

Av Louise Bertilsson - 24 december 2014 06:44

Önskar alla en riktigt god jul!!

Av Louise Bertilsson - 23 december 2014 22:32

Tidigare idag kom Måns självmant med vingarna och kjolen och ville att jag skulle sätta på honom det. Han knatade runt en stund med dem på sig, sen ville jag inte ha dem längre. En liten kille som vet vad han vill. Och som tydligt visar sin vilja. Mammas lilla älskling.


Sötare kille finns inte :-)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards