Loja har ordet!

Alla inlägg under september 2011

Av Louise Bertilsson - 30 september 2011 15:06

Mitt i all städning tog jag och Ida en promenad. Ida sov och jag njöt av värmen, de härliga färgerna på träden - ja av hösten helt enkelt.


När vi kom hem sov Ida fortfarande, så hon fick stå ute på altan och sova klart. Jag satte mig också där med en bok. Det var längesen. Och det kändes precis som sommar, fast med mer färggranna löv på träden. I nästan en timme satt jag ute och gjorde ingenting mer än var inne i bokens deckarvärld. Härligt!


Härliga höst!


Å till råga på allt så är det fredag också - kan ju knappast bli bättre! =)

Av Louise Bertilsson - 30 september 2011 11:07

Säger bara en sak: Prisa tvättmaskinen!! Den är guld värd när det händer olyckor som den jag nyss tog reda på. Var tvungen att sanera både bebis, hennes kläder och skötbordet. Ibland undrar man hur hon lyckas....


Ni kanske kan gissa vem som ska bada ikväll?!? =)

Av Louise Bertilsson - 30 september 2011 10:07

Fredagar har blivit min städdag, och så även idag. Det är skönt att få fint inför helgen, så jag passar på när Ida sover. Jag har redan haft ett race - rev ur sängkläderna å in i tvättmaskin, har bytt handdukar å hängt upp nya (ska tvättas när sängkläderna är tvättade), har vikt undan ren tvätt, plockat lite, vattnat blommorna, städat båda toaletterna, lagt i nya sängkläder i spjälis. Hmm.. det är nog allt hittills.


Ska hänga de blöta sängkläderna ute sen, det är bäst att passa på när det fortfarande går och speciellt nu när solen är framme! =) Man ska ta vara på de fina höstdagarna.

Av Louise Bertilsson - 29 september 2011 14:00

Idag på förmiddagen har vi haft mamma-barn-träff hemma hos en av mina jobbarkompmisar. Vi är nämligen 4 mammalediga från mitt jobb samtidigt å då ska man ju verkligen passa på att ses! Vi ordnar egna föräldragrupper när vi ändå är hemma allihopa samtidigt =)


De fyra barnen är ca 2,5 månader, Ida på snart 4,5 månad, 6 månader och den äldsta är ca 1 år och 4 månader.


Jättekul att träffas allihopa - prata, jollra med barnen och bara umgås. Det gör vi väl om tjejer?!

Av Louise Bertilsson - 28 september 2011 15:13

Det är jättesvårt att veta hur man ska göra. Det kommer råd från höger och vänster och man vet till slut varken ut eller in. Den ena säger si, den andra säger så... Man blir lite lätt förvirrad av alla goda råd.


Vem ska man lyssna på? Alla? Ingen?


Jag tänker följa min mammainstinkt och göra det JAG tror är bäst. Eller rättare sagt, det jag OCH Anders tycker är bäst. Det är ju trots allt vårt barn, bara vårat, och ingen känner henne lika bra som vi.


Men ändå maler man det där ständigt: hur ska man göra?!


Frustration.... Gaaah!

Av Louise Bertilsson - 28 september 2011 13:30

Jag och Ida har varit ute på promenad. Skönt att komma ut lite. Vi styrde kosan mot cykelaffären här i Smedjebacken. Det var kul att gå nån annanstans än det gamla vanliga. Se nåt "nytt". Gå på "nya" vägar.


Jag passade även på att urätta ett litet ärende på vår promenad medans Ida sov så gott i vagnen.


När vi kom hem fick Ida sova färdigt ute på altan. Efter en liten stund vaknade hon och skrek. När jag kom ut till henne hade hon vänt sig till magen - och det gillar hon inte!


Nu är det verkligen behov av ett blöjbyte känner min näsa... tänk att en sån liten söt rumpa kan göra såna fyrverkerier i blöjan.... Badrummet och skötbordet nästa! Hehe.

Av Louise Bertilsson - 27 september 2011 21:38

Vi var till Ludvika idag å besökte bland annat Willys, Coop, Dollarstore, Blomsteraffär, Hema och säkerligen någon mer affär som jag inte kommer ihåg just nu.


Har iallafall uträttat en hel del ärenden som vi kan bocka av från att-göra-listan. Skönt.


På vägen hem kom vi på att vi inte visste vad vi skulle äta för kvällsmat. Och då kom jag med den brillianta idén att lyxa till det så här på tisdagskvällen. Tacos fick det bli och det var fruktansvärt gott! När man tänker efter så smakar det bättre med tacos en vanlig vardagskväll, för på helgerna äter man ju en massa annat gott vid tv:n. Så jag föredrar vardagslyxmat istället för på helgen. Faktiskt.


Ida vaknade förresten strax efter 6 i morse och kunde inte somna om. Detta pga en genomtäppt liten näsa. Släpp taget om våran älsklingstjej nångång du envisa förkylning! Det har blivit mycket bättre, men det är jobbigt när det är jobbigt för henne på nätterna. Men vi gör allt vi kan för att underlätta för den människa som betyder mest.


Nu är det natti natti som gäller för resten av den här dagen.

Av Louise Bertilsson - 27 september 2011 08:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards