Loja har ordet!

Alla inlägg under september 2010

Av Louise Bertilsson - 30 september 2010 19:13

Anders har dammsugit och städat toaletten nere + tagit en promenad.


Jag har vikt tvätt och nu tvättas en till maskin.


Ett litet vardagsryck tror jag visst bestämt att det kallas.


Gårdagens möte var förresten trevligt. Tiden gick fort och det var avslappnat och lättsamt - precis som möten bör vara när de är som allra bäst.


Måste även (än en gång, jag vet) skryta över hur GOTT mos Anders gör!

Världsklass, har aldrig smakat godare mos faktiskt. Det kanske är lite tjatigt att höra mig skriva om det där sablans moset varje gång vi ätit det, men jag KAN bara inte låta bli...


Duschen nästa. Sen idol.

Av Louise Bertilsson - 29 september 2010 13:56

Igår var internet och telefonen hemma hos oss ur funktion. Tror att det var nåt fel på riksnivå, så det funkade inte på hela eftermiddagen/kvällen.. Därav inga inlägg.


Möte ikväll på jobbet med friluftsfrämjandets alla ledare. Kl 19-21. Fram till dess ska jag inte göra nånting hade jag tänkt... inte mer än nödvändigt iallafall =)

Av Louise Bertilsson - 26 september 2010 10:24

Igår hade vi översvämning, men det låter mycket mycket värre än vad det egentligen var. Det var nämligen så här att det hade svämmat över i REGNMÄTAREN, det hade kommit fruktansvärt mycket regn ju... säkert mer än 40 mm. Och då rann det över kanten. Hehe...


Ursäkta om jag skrämde er med rubriken, men ibland är det så att man måste få busa lite =)

Av Louise Bertilsson - 25 september 2010 12:28

Kom på att jag har missat att skriva om 2 program som hade premiär nu i veckan, i onsdags för att vara exakt.


Det första programmet var "Berg flyttar in" som jag gillar skarpt. Hon är ju sååå skön!


Och det andra programmet hette "Välkommen åter", helt okej humorprogram där hela Sveriges komikerelit samlades under ett och samma tak i varuhuset. Roligt på vissa ställen och på andra ställen suckade vi och sa "men ååååå"... som t.ex när de där tjejerna stod ute på lastkajen och rökte och den ena sa att det skulle vara bättre om man fick lön den 18:e istället för den 25: för då behövde den aldrig ta slut....


Men hallå!? Hur dumt får det bli, men ändå lite småkul =)

Av Louise Bertilsson - 25 september 2010 12:27

Ska du köpa nya sängbord? Isåfall kanske det här är annonsen för dig:


http://www.blocket.se/dalarna/Sangbord_29724796.htm?ca=6&w=1

Av Louise Bertilsson - 22 september 2010 19:16

Fotografen kom till jobbet idag. Ganska stressigt, men ändå spännande!! Vi hade värsta bra systemet när vi organiserade barnen på våran avdelning. Vi samlade alla barnen på några bänkar precis i anslutning till den plats där de enskilda fotona skulle tas. Jag var fotografens sekreterare och de andra 2 i personalen sjöng tillsammans med barnen. Det underlättade enormt att alla barnen var samlade! Tidsbesparande, samtidigt som vi visste precis vart vi hade barnen. Kunde inte bli bättre (tror jag)!


Förresten, ALLA korten togs utomhus. Och vi hade enormt fint väder. Solen lyste och det var varmt och skönt. Ska bli SÅÅ spännande när korten kommer om nån månad så att vi får se resultaten på alla fina barn. För det är precis det de är, fina. Har verkligen valt rätt jobb. Glädje.


Blev en liten parentes där, men nu återgår vi till korten.


Tror att korten kommer bli kanonbra, mycket bättre än förra året. Det gör ju SÅÅ mycket att de tas med levande bakgrund ute istället för den gråa trista bakgrunden som fotografen alltid riggar inne. Hoppas att föräldrarna kommer bli nöjda!



Av Louise Bertilsson - 22 september 2010 19:12

På jobbet idag satt jag och en till personal och sjöng för 2 nyvakna tjejer. Den ena av dem pekade på en katt och då kom vi osökt att tänka på "har du sett min lilla katt". Så den sjöng vi, men direkt när vi började sjunga fick jag en annan tanke. Jag visste att jag hade hört den förut, men jag kunde inte komma på vart...


Men sen slog det mig. Jönssonligan! Naturligtvis.


Kolla på det här härliga klippet med "lilla Nisse" i huvudrollen =)


http://www.youtube.com/watch?v=0wnSUrURTqE

Av Louise Bertilsson - 21 september 2010 19:29

For till Ludika direkt efter jobbet. Ärade Åhléns, Willys och Coop bygg med ett besök. På coop bygg hade de hade färgrea på den takfärg vi brukar köpa - ska ju renoveras lite igen så småningom, och det är ju alltid bra att köpa så man har hemma. Då är det ju bara att börja sen när andan faller på... =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards