Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2011

Av Louise Bertilsson - 28 februari 2011 17:17

Vi var till Granngården för att köpa blomjord. Köpte en stooor säck så det ska räcka till alla kvarvarande blommor som vill ha förnyelse kring rötterna.

En stenfrusen blodjordspåse fick vi med oss hem, så den lär ligga och tina innan den kan användas. Annars är ju risken att blommorna fryser ihjäl, och det vill jag ju INTE riskera när jag vårdar dem så ömt =)

Av Louise Bertilsson - 28 februari 2011 17:10

Vi har varit på mvc nu på eftermiddagen för koll av prinsessan. Allt såg bra ut och barnmorskan var väldigt nöjd med hur allt såg ut och kändes. Underbart!


Vi lyssnade på hjärtljud, mätte magen, kände bebisens position, tog blodtryck, blodvärde, vikt samt ett extra blodprov för att än en gång konstatera vilken blodgrupp jag har. Det är tydligen så att när man bytt efternamn så måste blodgrupperingen tas om då det förra blir ogiltigt. Namnet måste stämma!

Av Louise Bertilsson - 27 februari 2011 14:54

Här kommer en färsk bild på bebismagen i vecka 29 (eller rättare sagt 28+0).


Jag märker inte av det så mycket, men visst händer det grejer...

  

Jag står förresten i barnrummet.

Av Louise Bertilsson - 27 februari 2011 12:18

På förmiddagen gick Anders lös i tvättstugan. Det var ena väggen som fick sig en omgång eftersom färgen har släppt pga förra dräneringen som var kass.


Han skrapade bort all flagnad färg och dammsög. Och nu är det målning som pågår. Ny fräsch färg ska på och så håller vi tummarna för att den nya dräneringen fungerar som den ska och att vi slipper måla om nå mer.


Ska ner och inspektera nu =)

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2011 21:44

Kollade på filmen "Mitt stora feta grekiska bröllop" nu ikväll. Och gissa vilken in-och utgångsmarch de hade. Ja just det, exakt lika som vi hade på vårt bröllop.


Wagners bröllopsmarch in och Mendelsons bröllopsmarch ut. Häftigt när man känner igen sig och får återuppleva minnena! Starka minnen som aldrig kommer glömmas!


Tänk att vi varit gifta en vecka nu. Redan. Härligt!

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2011 17:42

Hemgjord pizza står på menyn. Den är i ugnen och gottar sig. Ser verkligen fram emot att få hugga tänderna i den - är jättehungrig!


Pizzan har köttfärs med tacokrydda + ananas på. Smarrigt!


Nu piper timern, bäst att kila!!

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2011 14:18

Med ett stadigt tag i varandras händer tog vi en promenad. Trist att det ska vara så isigt... men det gick bra, trots att vi halkade till några gånger. Det var fruktansvärt skönt att komma ut och få lite luft, och så här års är det ju promenad som gäller när man är ute. Det är annat på våren, då kan man vara ute och greja med nåt. Men nu finns inte så mycket att greja med...

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2011 12:53

Här är länken till våran bröllopsannons: http://familjeannonser.lokus.se/contentShowAd.aspx?cgProductId=4446910


Kunde inte hitta den via dt.se men jag fick en länk i orderbekräftelsen som jag gick via och då funkade det. Hoppas att den funkar för er andra också.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards