Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2010

Av Louise Bertilsson - 28 februari 2010 13:35

Det första vi gjorde i morse var att skotta snö, både hos oss och hos grannen.

Hur mycket snö finns det där uppe egentligen?


Anders ser ut som ett spöke. Han är nämligen inne i ett av de tomma rummen och slipar väggarna. Hela han är täckt av slipdamm. Men han kämpar på och är jätteduktig!! Vad skulle jag göra utan dig Anders?!


Jag gjorde en räd i några av våra köksskåp. Rensade och plockade i ordning.


Nu ska jag gå och kolla hur det går för slipdamms-spöket.

Av Louise Bertilsson - 28 februari 2010 10:12

Igår kväll var vi hos Sabina och Daniel och spelade Buzz, åt godis, skrattade och hade jättetrevligt! =)


Men klumpig som jag är så blev jag lite frusterad av att jag tryckte på fel knapp på spelkonsollen så jag slog huvudet bakåt och rakt in i betongväggen.


Aj aj aj vad ont det gjorde!


Placerade en kudde bakom skallen för att slippa få mer ont ifall jag inte kom ihåg hur det gick förra gången jag tryckte fel... men jag gjorde aldrig om missen och nu avråder jag starkt från att "hälsa på" betongväggar. De är H Å R D A.


Buzz, ett frågesportsspel på tv-spel, första gången vi spelade det. Verkligen jätteskoj! Vi gör gärna om det igen om ni vill, även fast jag förlorade alla gånger... det gäller ju att vara flink i fingrarna också och inte bara allmänbildad.


Jag avslutar med att säga: pasta Kaj!!

Av Louise Bertilsson - 27 februari 2010 12:54

Vi har skrapat klart golvet i förrådet, och nu är det bara att måla lite på väggarna som återstår. Men för att kunna göra det måste husfixet/spacklet torka först.

Anders gick till det andra projektrummet och fortsatte spackla väggarna där medans det torkar i förrådet. Underarbetet börjar med andra ord bli mer och mer färdigt.

Det händer grejer... Skönt när man kan bocka av projekt efter projekt! =)

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2010 22:05

Usch vad förargligt.


Bara 1 siffra fel från att nån av mina släktingar hade vunnit på postkodslotteriet.


De var ju i rätt stad, men sista siffran var inte rätt... =(


Abbans.


Synd.


Otur.

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2010 16:23

Fredagsmys till Let´s dance ikväll.


Insåg precis att det är löningsfredag också! Alltid bra med klirr i kassan =)

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2010 16:17

Anders har nyss skottat av taket igen för andra gången i år. Det behövs nu när snön är så tung, och allra helst när det sägs komma 2 dm till snart.

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2010 14:31

Har nyss skottat snö, och kan sammanfatta det med ett enda ord: TUNGT!

Herreågudarna vad tung snön var. Hårt arbete var det, men nu är det klart så nu tar jag igen mig lite framför datorn. Sen ska jag vattna blommorna, greja med tvätt, plocka ur diskmaskinen och fylla på med lite nytt, och sen får vi se vad jag orkar göra mer.

Av Louise Bertilsson - 25 februari 2010 20:48

Bokrea 2010.


Årets stora händelse för oss bokälskare är nu i full gång. Både här och där annonseras det om böcker till reapris. Oerhört roligt säger jag eftersom jag kan titulera mig bokslukare/bokmal.


Har vandrat runt lite på rean på Åhléns idag, och lyckades som vanligt fastna vid deckarna och barnböckerna (det finns ju sååå mycket roliga barnböcker!).


Innan vi "gjorde stan" så var vi till Nautilus och tränade, det gick riktigt bra idag. Kul då ju!


Imorn är det fredag igen, härligt härligt!!


Nu ska jag slå mig ner i soffan en stund innan det är dags att plocka fram kläder inför morgondagens morgonrusch (börjar 06.30)


Snöar gör det också förresten...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards