Loja har ordet!

Alla inlägg under oktober 2014

Av Louise Bertilsson - 31 oktober 2014 13:25

Med rätt kläder kan man leka med vatten även sista oktober.

Av Louise Bertilsson - 31 oktober 2014 10:58

Jag gjorde en färgkomination av lekknappar för att se om Ida kunde se vilken färg som skulle komma sen. Vi provade några gånger, jag sa högt varje färg så att hon både skulle höra och se färgerna.

Jag utelämnade den understa färgen. Blå. Ida funderade och knäckte mönsterkoden.

:-)

Sen byggde vi ett mönster tillsammans. 2 av varje färg.

Måns gillar också att greja med knapparna. Han stoppar dem i olika burkar å skakar. Kul när en sak kan roa fler. Hihi.

Av Louise Bertilsson - 31 oktober 2014 08:47

Idag njöt jag lite extra av morgonmyset med mina små hjärtan. Måns sov bredvid mig, han flyttade närmare. Och Ida kröp också ner under mitt täcke när hon vaknade.

Tiden går för fort. Stanna tiden. Låt den här helgen kännas lång. Jag behöver det. En lång helg med mina 3, för på måndag är det jobb igen. Känns som igår trots att det samtidigt känns längesen.

Fredag idag. Jag fortsätter att njuta så mycket jag kan. Å ladda mentalt. Det behövs för det är ju en ganska stor omställning. Men det ska bli kul också förstås. Längtar tillbaka å ena sidan. Å andra sidan vill jag vara hemma jämt. Blandade känslor med andra ord. Men det absolut bästa är iallafall att barnen får vara hemma med världens bästa pappa <3

Ida sa att hon och Måns kommer att sakna mig när jag ska jobba. Å det gör det hela ännu lite svårare. Men hon lovade också att jag ska få massa kramar när jag kommer hem igen å då känns det bättre berättade hon. Sant. När jag kommer hem från jobbet ska de överösas med kramar å pussar. Mina älskade små.

Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2014 16:59

Carpe månen



Ida spanade efter månen. "Där är den" ropade hon när hon fick syn på den ovanför träden. 


Det känns som att det kommer bli en kall natt. 

Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2014 13:45

Carpe solen






Det som ser ut som en fågel är ett flygplan. Det flög ganska lågt så vi såg det tydligt. Ida tyckte att det var roligt. 


Vi såg även 2 rådjur som lugnt stod i skogskanten och åt på förmiddagen. Måns första rådjur och han tyckte att det var fascinerande =)


Nu vaknade lillkillen så nu ska vi gå in och förbereda mellis. 

Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2014 13:30

I lövhögen hittades bilar, hästar och världens bästa Ida. Bland alla löv simmade hon. Sen hoppade vi tillsammans bland alla löv. Hihi =)


Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2014 13:13

Sandlådelek medan lillebror sover.

Underbart väder. Vi njuter av de sista dagarna hemma tillsammans. Ida fick välja om hon ville ha höstlov tillsammans med mig och Måns eller om hon ville till dagis som vanligt. Pappa jobbar på höstlovskola så valet fanns. Men hon valde att vara hemma. Å det tackar jag för, för nu har vi haft en bra sista vecka tillsammans. Jag och barnen <3

Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2014 10:44

Ida har massproducerat sitt namn. Mammas duktiga lilla tjej! <3

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards