Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2010

Av Louise Bertilsson - 31 maj 2010 18:10

Slutade tidigt idag. Fick ett infall och åkte och hälsade på Sabina och Anton. Det var jättelänge sen vi träffades så jag tänkte att det var dags!


Vi gick till lekparken i Smb. Jennie och tjejerna kom också.

Vi 3 babblade och de två större barnen lekte. Minstingen sov mest i vagnen, det såg SÅÅ skönt ut!


Så med andra ord har eftermiddagen varit jättetrevlig! Impulsiv och kanonbra på alla sätt och vis. Eller nej, nu ljög jag.. jag har inte ätit nåt mellanmål/fika på eftermiddagen så jag var rejält hungrig när jag kom hem. Pommes och korv satt perfekt!

Av Louise Bertilsson - 30 maj 2010 12:34

Direkt efter frukosten slängde jag i en maskin. Sen hämtade jag en spade i garaget och gick upp på baksidan för att försöka göra gården mer platt.


Jag var ute i strax över en timme. En varm och solig timme. Härligt.

Men...

Imorn vet jag en som kommer vara handikappad i vänstra armen/axeln.


Det var sannerligen ett tungt jobb det där med att flytta jord från ett ställe till ett annat. Men det syns skillnad, jag är riktigt nöjd med dagens insats.

Duktiga jag! Hehe =)


Jag tror faktiskt inte att det kommer ta så många timmar till innan det är dags att lägga på jord och sen så gräs. Det går hyfsat lätt faktiskt även fast det är ett tungt arbete kroppsligt.


Anders är förkyld, så han tar det lugnt i helgen. Krya på dig gubben min!

Av Louise Bertilsson - 29 maj 2010 18:56

Har varit i Ludvika hela dagen idag. Har hälsat på hos både mina och Anders föräldrar och grattat mammorna på mors dag (jag vet att det är imorn men det passade bättre idag).


Har även uträttat en massa ärenden och varit in i var och varannan affär. Marknaden skippade vi dock eftersom vi ansåg oss inte ha tid med det.


När vi kom hem började vi med maten direkt. Ugnspannkaka. Lätt och bra. Medans maten fixade sig själv i ugnen grejade vi, plockade undan lite smått och gott och plockade upp det vi handlat (mest mat).


Under tiden vi åt så fick jag en idé om att jag ville gå ut och gräva lite i trädgården för att försöka få marken platt. Solen sken så det lockade verkligen.


Men. Ett stort MEN.


Skulle precis gå nerför trappen när jag hör hur det börjar regna. Det tar i mer och mer och mer. Och det övergår till hagel.


Jahapp, där s-k-e-t det sig med grävandet för idag då...


TYPISKT!!

Av Louise Bertilsson - 28 maj 2010 15:24

Planering på min avdelning idag.

Sista planeringen för den här terminen.

Sista guldfredagen med andra ord.

Vi har fått mycket gjort i många olika kategorier. Både lite planering inför hösten, diskussioner av olika slag samt en del datajobb.


Nu är det helg.


Idag är det fredag. Fredagen är den bästa dagen på veckan.


Trevlig helg allesammans!

Av Louise Bertilsson - 27 maj 2010 12:30

Såg på Arga snickaren igår och blev väldigt upprörd. Hur i h-vete kan man som fastighetsägare/hyresvärd uppträda så som hon gjorde. Totalt ansvarslöst! Flera gånger under programmet sa jag "fy f-n vilken j-vla idiot", FATTAR INTE hur nån kan göra så... inte ta sitt ansvar liksom.. Hyresvärden gjorde ju rejält bort sig som bemötte programmet så, men det fattar hon väl inte.


Aja, finner inga mer ord än jag är fruktansvärt förvånad och lider med hon som hyr lägenhet av den ansvarslösa kvinna..


Nu har jag fått sagt det jag ville säga, hej å hå... rasten tickar på..hehe

Av Louise Bertilsson - 26 maj 2010 18:35

Bärgningsbilen har varit här och hämtat grävaren som dränerade vårt hus, samt grovplanerade vår tomt. Så nu börjar det så sakterliga återgå till det normala igen. Ett stort steg var ju att få bort den gula grävaren som mer eller mindre bosatt sig hos oss. Avklarat. Hehe.

Av Louise Bertilsson - 26 maj 2010 15:39

En vanlig matta fick duga som underlag att sitta på när jag hade picknick på balkongen. De riktiga balkongmöblerna är inte framplockade än pga dräneringen. Det har liksom inte gått att komma åt dem...Så man tager vad man haver. I det här fallet blev det en trasmatta.


Åt glass, ett äpple och kikade igenom posten och läste tidningen ute i värmen.

Efter det la jag mig på mattan och somnade ganska snabbt till ljudet av en svag vind och surrande flugor. Jättehärligt!

Av Louise Bertilsson - 26 maj 2010 14:00

Slutade tidigt idag. Tänkte baka matbröd när jag kom hem. Men. Nej. Inte när det är så här fint väder. Så nu tänker jag slopa idén med att baka och istället sätta mig på balkongen och njuta. Jag hinner ju baka en annan dag istället när det är sämre väder.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards