Loja har ordet!

Alla inlägg under januari 2015

Av Louise Bertilsson - 25 januari 2015 12:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 24 januari 2015 17:57

Idag var vi bjudna på fika i skogen hos Anders mormor och morfar. 


Vi passade även på att ta en skotertur. Hela familjen samtidigt. Det gick jättebra. Och båda barnen tyckte att det var såå himla roligt!! 


Hela vägen hem i bilen pratade Ida om skotern och att det var jättekul att åka! Jag vet av hela Måns kroppsspråk att döma att han håller med. 


 



Hann iallafall få en bild på Ida när hon och pappa körde provturen. Sen klev jag och Måns också på, men då hade mobilen börjat strejka eftersom det snöade för fullt..... Men men, en bild är bättre än ingen bild. 


Tack för en trevlig eftermiddag både gofika och skotertur =)

Av Louise Bertilsson - 23 januari 2015 20:08

Välkommen du efterlängtade fredag och helg!


Den här veckan har känts lång. 


Slutade tidigt i måndags, men då var det kvällsmöte så det fick bli en tripp till jobbet igen på kvällskvisten. Tisdag jobbade jag sent (stängde), onsdagen var vi i Ludvika och ärade bland annat Willys med ett besök. Torsdagen var egentligen enda dagen jag var hemma och kunde njuta av barnen, för idag jobbade jag också sent. 


När jag kom hem idag kunde jag knappt slita mig från barnens kramar. Jag sög in så mycket Ida- och Månskärlek jag kunde. Jag var tvungen att fylla på förrådet då längtan efter mina små var stor. Eller nej, ENORM skulle jag säga. 


Men nu är det helg. En helg med de bästa. 


Jag måste passa på att skryta lite över min man. Han är tamej17 den bästa. Tänk att jag och barnen har sån tur att ha honom i våra liv! När jag kommer hem från jobbet är allt klart inför helgen. Städat. Maten står i ugnen och han ligger liksom ett steg före på alla plan. Det uppskattas verkligen!!


Massa kärlek till min familj! <3 <3 <3

Av Louise Bertilsson - 19 januari 2015 15:23

Nu har våran älskade lilla prins blivit 15 månader gammal, och det innebär vägning och mätning på BVC. Idag var det alltså dags för nya siffror. 


Måns nya siffror är nu 78 cm och 11065 g. 


Man ska inte jämföra, men det är ju så kul så man gör det ändå. Det är alltid lika kul att se barnens olikheter. När Ida var 15 månader vägde hon ca 9700 g och var 80 cm lång. Hon var alltså längre än lillebror, men lillebror är tyngre. Huvudsaken är förstås att båda mår bra, och det gör de. De mår prima. Det är egentligen bara siffror, bara de strävar uppåt på linjen så är det bra. Och det gör de. 


Ida passade på att mäta sig idag hon också. Och våran stora lilla tjej är 102 cm lång. 


Mina underbara barn <3 <3

Av Louise Bertilsson - 14 januari 2015 18:35

Idag har Ida namnsdag, världens finaste lilla tjej. Ida Felicia. 


Namnet betyder "stor lycka" och det säger allt. Hon är våran stora lycka. Våran stora fina tjej. 


GRATTIS på namnsdagen gumman!

Av Louise Bertilsson - 13 januari 2015 07:09

Mot jobbet. Tillsammans med månen.

Av Louise Bertilsson - 11 januari 2015 23:16

Äntligen snö!!

Jag och Ida passade på att simma lite. Ryggsim :-)


Nu börjar det bli vinter. På riktigt!

Yeay!

Av Louise Bertilsson - 10 januari 2015 18:18

Ingen snö i morse, och nu är det mellan 1,5-2 dm snö. 


Ida och pappa var ute och skottade snö. Tung snö. Mycket snö. 


 



När de kom in tog jag en liten promenad för att få lite luft. En pulsande promenad kan man lugnt säga. Jobbigt värre faktiskt!! 


 


Vart jag än gick såg jag folk som var ute och skottade snö. 


Det var ett par minusgrader ute, så det var en riktigt skön promenad. När jag kom hem lagade Anders mat, Ida lekte, och Måns hoppades att pappa skulle sticka åt honom nåt gott att äta medans han skar grönsaker =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards