Loja har ordet!

Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Louise Bertilsson - 7 oktober 2015 19:39

När jag öppnar på jobbet åker jag tidigt hemifrån, senast 06.15, och jag slås varje gång över hur överrumplad jag blir av folk som tror att de är självlysande när de är ute å går/cyklar den tiden. Det är kolsvart ute och de har inte en reflex på sig. Jag blir irriterad när jag kör bilen, och jag kan inte låta bli att önska att den stora folkmassan vore klokare och mer rädda om sitt liv. En reflex, reflexväst eller vad 17 som helst som gör att man syns i trafiken är såå billig jämfört med vad som kan hända. 


Men, hoppet lever faktiskt lite. För i tisdags när jag öppnade så såg jag på långa vägar att det var en vettig och klok person som satt på sig sin reflexväst innan hon cyklade hemifrån. Så bra! Och jag kom faktiskt på mig själv med att le när jag körde förbi. 


Nu kommer uppmaningen till alla; det är dags att damma av era reflexvästar och börja använda dem så att ni syns. Det är läskigt att köra bil när man ser fotgängare precis i det ögonblicket när man kör förbi. Man får ju en mindre hjärtsmäll när man inser att det var TUR att de såg att det kom en bil, hemska tanke annars! 


Reflex på! 

Av Louise Bertilsson - 7 oktober 2015 19:29

Idag gratulerar vi min farfar i Hagfors som fyller år! Grattis från mig och min familj! Hoppas att din dag varit bra trots kyla, men en fin höstdag har det varit här iallafall så jag kan knappast klaga på vädret. 


Skickar även ett grattis till farmor på namnsdagen. 


Dubbelgrattis till Hagfors idag alltså =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards