Loja har ordet!

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Louise Bertilsson - 1 december 2012 19:55

Pyntning stod på gårdagens "att-göra-lista". Det var dags att göra adventsfint inför helgen. 


Bytte gardiner i köket, tog fram ljusstakarna och ställde dem i fönstren. Det var extra kul att plocka fram dem i år eftersom vi har 2 helt nya stakar att ställa i vardagsrumsfönstret. Supersnyggt blev det! =)


 


Slutligen så tog jag fram adventsljusstaken som dessvärre saknar ljus - måste förstås fixas illa kvickt!


Vi experimenterade också med att sätta en ljusslinga på balkongräcket. Jag har alltid varit skeptisk till att det ska bli FÖR mycket med såna ljusslingor, men förra året på mellandagsrean hittade vi en 16 meters LED-ljusslinga för inte alls många kronor, så då köpte vi för att testa i år. 


 


Vi är iallafall jättenöjda med resultatet, för det blev litet, diskret och alldeles lagom - precis som vi vill ha det! =) 


För att höja mysstämningen denna fredag och första adventshelgen så tände vi även lyktan ute på trappen. Ett litet oljeljus som var väldigt envis, för när jag hämtade tidningen i morse så lyste det fortfarande... hehe.

 

Är riktigt nöjd med vårt alldeles lagoma pyntande. 


Och snö har vi också fått, perfekt!! =) Nu gäller det bara att hålla tummarna för att snön stannar så att det blir en vit och fin jul i år!! 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards