Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 17 maj 2015

Idas dag!

Av Louise Bertilsson - 17 maj 2015 09:09

Idag fyller världens finaste och bästa prinsessa 4 år! Tänk att det är 4 år sedan jag blev mamma för första gången. Tiden går fort! Mamma och pappa älskar dig, världens bästa Ida! Du är verkligen den bästa tjejen som finns i hela världen och vi är såå glada att du är våran dotter, våran älskade dotter som idag fyller 4 år! <3

 

Vi "firar" tyvärr med magsjuka här hemma. Måns och jag är värst drabbade, Ida är på bättringsvägen. Så det blir en lugn födelsedag, och kalaset sparar vi till en annan helg. Mitt i alla spyor, hosta och illamående kan vi konstatera att födelsedagspresenten blev en riktig hit! Hon jublade när hon öppnade paketet där McStuffins och Lammy låg! Så hennes dag är nog räddad ändå, men det är såå tråkigt att vi inte kunde fira som planerat. 


Men sång och paket i sängen blev det iallafall, och Idas lyckliga min går inte att ta miste på när hon öppnade paketen. Hon förstår iallafall mer än vad man tror, men trots det grät hon sig till sömns igår kväll när hon kom på att det inte blir nåt kalas idag eftersom vi har magsjuka. Jag vet att vi inte kan rå för det, men man vill ju att hennes dag ska vara speciell, på ett bra sätt. Och jag får dåligt samvete, man fyller ju liksom bara år en gång per år. Och hennes dag är förstörd. Men hon vet att det blir kalas när alla är friska, och jag får försöka trösta mig med att hon förstår att vi inte kan ha kalas när vi är sjuka. Men viljan vill nåt annat, vi vill ju fira våran älskade stora tjej på hennes 4-årsdag med tårta och kalassugna besökare. Det sparar vi till en an annan dag. 

 

Idag får vi mys-fira istället. En väldigt lugn födelsedag med andra ord. 

 
 
Ingen bild

mamma mu

17 maj 2015 10:53

Stackars Ida! Men det är tur i allt elände, att hon är så förstående. Hon lyssnar och förstår allt. Och presenterna är kvar. Men tråkigt är det att vara sjuk en sån viktig dag!!

Louise Bertilsson

17 maj 2015 12:45

Ja det är inte alls kul. Men vi försöker lyxa till hennes dag med födelsedagsgodis och filmmys medans brorsan sover.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards