Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 17 maj 2015

sakta men säkert...

Av Louise Bertilsson - 17 maj 2015 16:19

...återvänder jag till mig själv. 


Får i mig lite att äta, lätt "mat" för magen. Men det är tungt. Magen är inte bra, det märks. Men jag kämpar på. Och det går sakta men säkert åt rätt håll. Väldigt sakta. Snart har det gått ett dygn sen jag spydde sist, men jag känner mig fortfarande "spynödig" som Ida uttrycker det. 


Jag är  helt slut i kroppen, orkar ingenting. Vill helst ligga ner. Orkar inte nå annat. Det märks att min kropp behöver "styrkor" (också ett av Idas uttryck). 


Men jag tar det sakta men säkert, huvudsaken är att det går åt rätt håll, och det verkar det göra. 


Ida är på bättringsvägen iallafall, men hon vill inte så gärna ha mat. Men när hon väl äter så går det bra, och hon äter helt okej. Hon är trött. Måns äter faktiskt bra trots att han spytt 2 gånger idag. Men han är faktiskt mest slemmig och hostig på mornarna/förmiddagarna och det är det som kommer upp. Vi hoppas att hans riktiga spynödighet har gått över - att han fick en väldigt lindrig variant. 


Jag och Ida har iallafall haft precis samma symptom - först spytt mycket en dag, och sen feber (exakt 38,2 för oss båda). Konstigt att det kan vara så lika, men det är samma virus så det är kanske inte så konstigt trots allt... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards