Loja har ordet!

Alla inlägg under oktober 2015

Av Louise Bertilsson - 22 oktober 2015 19:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 21 oktober 2015 20:57

Måns körde över sin nya lastbil på min mage och sa "bässa låna". Gobiten ville att bebisen skulle få låna hans nya lastbil. Syskonkärlek <3

Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2015 15:16

Måns ville också bygga armband när syrran får. Och såklart så fick han det. Å han fixar det galant. Se så fint han gör.


Mammas duktiga lilla kille är koncentrerad till max och det är så roligt att se.

Av Louise Bertilsson - 19 oktober 2015 19:20

Numera har vi en 2-åring i familjen. Världens bästa förstås!


Och det har vi firat så gott vi har kunnat med en gravid mamma med en hel del foglossning och en halvorkeslös pappa som fått dubbelsidig lunginflammation, i huset. Men Måns är nog nöjd iallafall. Han blev väldigt glad över presenterna han fick och han fick smarrig chokladbollstårta på sin dag. Våran lilla kille älskar chokladbollar så vad passade inte bättre än en chokladbollstårta =)


Idag blev Måns firad på dagis av sina fröknar och kompisar. Han hade mycket att berätta när jag hämtade honom! 


Det märks att han har blivit större, för han har blivit så duktig på att prata. Han gör sig förstådd riktigt bra nu tycker jag, och han har börjat prata 2-ordsmeningar och även sammansatta ord. Det är så roligt att följa hans utveckling, mammas lilla kille <3


Grattis till världens bästa 2-åring! 

Av Louise Bertilsson - 16 oktober 2015 20:34

Nu är vi redo att gratulera världens bästa 2 - åring imorn! <3

Av Louise Bertilsson - 13 oktober 2015 19:45

Eftersom Anders fortfarande är sjuk så bidde det inget speciellt firande idag på min dag. Men vi lät iallafall pizzerian fixa våran kvällsmat och Ida sa flera gånger att "det här var ju jättegod födelsedagsmiddag". Och jag håller med. Det var supergott. Men jag hade hellre önskat att Anders blev frisk nån gång, nu har han gjort sitt för flera år framöver tycker jag!


Tusen tack för alla grattishälsningar som kommit in under dagen på olika sätt. Det värmer i hjärtat att bli ihågkommen! <3

Av Louise Bertilsson - 12 oktober 2015 19:36

Vi. Älskar det ordet. Älskar att vara en av 2 i ett vi. För det är så det är. Vi. Jag och Anders. Idag är det 14 år sen vi för första gången såg oss som ett vi. När vi började räkna oss som ett par. 


Älskar dig Anders - mannen i mitt liv. 


Nu önskar jag inget annat än att du blir frisk snart! Dumma feber som tydligen trivts väldigt bra hos dig. Men efter 10 dagar så har vi minst sagt tröttnat för längesen! Lämna min Anders i fred! 


Puss!

Av Louise Bertilsson - 7 oktober 2015 19:39

När jag öppnar på jobbet åker jag tidigt hemifrån, senast 06.15, och jag slås varje gång över hur överrumplad jag blir av folk som tror att de är självlysande när de är ute å går/cyklar den tiden. Det är kolsvart ute och de har inte en reflex på sig. Jag blir irriterad när jag kör bilen, och jag kan inte låta bli att önska att den stora folkmassan vore klokare och mer rädda om sitt liv. En reflex, reflexväst eller vad 17 som helst som gör att man syns i trafiken är såå billig jämfört med vad som kan hända. 


Men, hoppet lever faktiskt lite. För i tisdags när jag öppnade så såg jag på långa vägar att det var en vettig och klok person som satt på sig sin reflexväst innan hon cyklade hemifrån. Så bra! Och jag kom faktiskt på mig själv med att le när jag körde förbi. 


Nu kommer uppmaningen till alla; det är dags att damma av era reflexvästar och börja använda dem så att ni syns. Det är läskigt att köra bil när man ser fotgängare precis i det ögonblicket när man kör förbi. Man får ju en mindre hjärtsmäll när man inser att det var TUR att de såg att det kom en bil, hemska tanke annars! 


Reflex på! 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards