Loja har ordet!

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Louise Bertilsson - 6 augusti 2009 20:03

Jag kom på att jag har glömt berätta hur det gick med Örebropolisen när vi åkte till Ullared den här gången.


Förra gången vi åkte hade jag mindre tur med denna polis.


Det var nämligen så att jag råkade åka lite fort (82 på 70-väg) och blev fast i en fartkontroll som Örebropolisen hade riggat vid Saltängen strax söder om Laxå.


2 000 kr i böter.


Nu i måndags när jag skulle ha revansch så la jag i farthållaren på 70 för att vara på den säkra sidan, sen laddade jag för att vinka till farbror blå.


Men tror du att det stod nån polis vid Saltängen den här gången då?!

NEJ.


Det är ju typiskt när man VILL bli kontrollerad. Annars har ju polisen en tendens att befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt... Men nu befann de sig inte överhuvudtaget där de var önskade.


Jag kan ju passa på att utfärda en allmän varning: akta er för Örebropolisen vid Saltängen.

Där är det lurigt... De står nämligen å lurar med lasern precis i ett backkrön så man har inte en chans.

Av Louise Bertilsson - 6 augusti 2009 14:00

Tvättar tvättar tvättar alla nya kläder för de luktade verkligen inte gott.

Kändes inte alls fräscht att börja avnända dem utan att tvätta, så nu går tvättmaskinen på högvarv.


Perfekt väder att hänga i, torkar ju kanonsnabbt!!


Dags att hänga 4:e maskinen alldeles strax, hör hur det centrifugerar.

Av Louise Bertilsson - 6 augusti 2009 13:17

Igår morse gick jag in på Gekås när de öppnade (08.00) och handlade det sista medan Anders städade motellet och packade bilen.


Vi rullade ut från Ullared strax efter 10. Då bar det iväg hemåt, men inte den vanliga vägen.. Vi hade nämligen bestämt oss för att åka en annan väg hem eftersom vi hade en del planerade stopp att göra.


Efter Jönköping var det kanonbra väg.

 

120-väg precis bredvid Vättern, jättefint!!


Vi hamnade i Brahehus för att äta mat. Köpte mos och korv på Preem. Vi höll på att svälta ihjäl så allt hade nog varit gott just då...

Förresten, MER dryck med krusbärssmak är jättegod!


När vi precis hade satt oss för att äta kom det ett pensionärspar och frågade om de fick göra oss sällskap.

Det blev en mycket trevlig måltid med dessa pratglada människor till sällskap.


Efter maten tog vi kort på utsikten:

Man såg klart och tydligt Visingsö (kolla i bakgrunden).



Och en ruin.



Efter stoppet vid Brahehus for vi vidare mot Ljungsbro och Cloettabutiken. Ärligt talat blev vi lite besvikna eftersom de inte hade så mycket som de brukar ha.

Men kexchoklad inhandlades och en bild togs utanför iallafall:



Nästa stopp blev knappt en mil senare, nämligen för att köpa saft vid Brunneby musteri.


Sen stod Lithells korvfabrik i Sköllersta och Ikea i Örebro på tur.


Vid 19.30 ungefär rullade vi upp UFS på garageinfarten och började lassa ur bilen. Många gula kassar blev det innehållande mycket mycket mycket grejer!! Vi är verkligen jättenöjda med våra inköp!! Och som resultat så har vi ett hål i plånboken.. många tusenlappar fattigare, men det var det absolut värt!

Nu ska jag rensa i garderoben!!!
KUL att få lite nytt!!


Men vi handlade inte bara kläder, utan även hygienartiklar, bilvårdsprodukter, husgeråd, prydnader, ljus, stövlar + mycket mycket mer.


3 dagars intensiv shopping!!

Enormt roligt!!

Av Louise Bertilsson - 6 augusti 2009 13:12

I tisdags kväll efter att Gekås hade stängt för dagen (20.00) strosade jag och Anders runt lite i området.


När vi gick tillbaka till varuhuset så ringde jag till pappa och sa nåt i stil med att han skulle sätta sig vid datorn och gå in på www.ullared.se och kolla på oss för vi stod i vinkrutan.


De har nämligen webkameror på hemsidan som man kan kolla över området och så har de skojsat till det med en vinkruta.... Hehe.


På bilden ser du när jag står i vinkrutan och pratar med pappa.

Vinkade, det gjorde jag förstås också! =)

Av Louise Bertilsson - 6 augusti 2009 13:04

På vägen ner till Ullared stannade vi på Ikea i Örebro samt Jula outlet i Skara för att handla lite.


Vi kom fram till Ullared ca 16. Och då började vi med att hämta ut motellnyckeln, men där kryllade det av folk, vi fick stå bakom en massa husbilar och bilar som också skulle checka in.

Smart som jag var så tog jag plånboken och bokningsnumret och hoppade ur bilen och gick till receptionen för att utföra mitt uppdrag att hämta nyckeln. Det tog inte alls lång tid att få nyckeln eftersom det var 3 personer som betjänade gästerna. Perfekt.


Men när jag skulle betala funkade inte mitt kort av nån konstig anledning, så jag fick betala med kontanter vid utcheckning istället.


Anders släppte av mig vid Gekås (affären i Ullared) och så åkte han vidare till motellet för att packa upp kylbagen och så.  


 


Varuhuset Gekås i Ullared. 

STOR skylt till världens roligaste affär! =)

Av Louise Bertilsson - 6 augusti 2009 12:58

I måndags morse begav vi oss iväg till Ullared.

Solglasögonen på, bilen tankad och så bar det iväg!!!

 


I bakgrunden ser du en blå lastbil som vi råkar möta precis i fotoögonblicket. Det kryllade av lastbilar på vägen, men som tur var så var de på "rätt" sida och höll sig ur vägen för oss. Man ska ha tur ibland! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards