Loja har ordet!

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Louise Bertilsson - 21 augusti 2009 16:57

Slutade 13.00 idag.


När jag kom hem fick jag se att det var nylagt klinkers i hallen (jättesnyggt blev det förresten) så där gick det inte att gå in. Så jag gick upp till grovkökets entré, men där var det spacklat så där gick det inte heller att komma in.


Efter ett telefonsamtal till pappa fick jag tipset om att hämta en bräda i garaget och lägga den på tröstklarna i grovköket och så gå balansgång på den och in.


Verkligen en bra idé!


Kruxet var bara att jag var för kort i rocken för att få ner en bräda, så jag fick vackert vara ute och vänta tills min barndomskompis Carro kom.

Var ute cirka 30 minuter och satt och lyssnade på regnet.


Det första vi gjorde när hon kom var att ta oss in i huset, sen gick vi husesyn och jag blir så glad av att höra alla positiva kommentarer!! =)


En massa babbel senare så kom vi in på hennes yrke, nämligen sjukgymnast. Jag frågade henne om råd ang. min svankande rygg. Och jag fick en jättebra övning som övar upp just iliopsoas. Se vilket fint namn jag lärt mig idag! Är du stolt nu Carro?! =)


Och nu ska jag banne mig göra den här stretchövningen så att det kan bli lite bättre.

Det är nämligen så att en av mina muskler som går från ryggen och fram på benet (på båda sidorna såklart) är för kort, vilket gör att jag svankar väldigt mycket. Och övningen gör att man tids nog kan förlänga den här muskeln och därigenom få mindre svank. Hoppas!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards